برگزاری دوره آموزشی با محوریت نماز

دبیر ستاد اقامه نماز استان قزوین از برگزاری دوره آموزشی با محوریت نماز ویژه خادمان مساجد در این استان خبر داد.

حجت الاسلام سید قریش موسوی، دبیر ستاد اقامه نماز استان قزوین به خبرنگار شبستان گفت: این ستاد در راستای ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه بایستی تمام اقشار جامعه از آموزشهای لازم برخوردار شوند.

وی ادامه داد: خادمین مساجد به عنوان یکی از اقشار تاثیرگذار در کنار ائمه جماعات می توانند در توجه به موضوع نماز در جامعه مورد تاکید قرار گیرند.

موسوی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی ویژه خادمین مساجد گفت: پس از اقامه نماز جماعت توسط روحانی در مساجد وظیفه باز و بسته کردن درهای مساجد در زمانهای خاص بر عهده خادم مسجد است که در صورت دارا بودن اخلاق حسنه نمازخوانی در مسجد بیش از پیش رونق می یابد.

 

دبیر ستاد اقامه نماز استان قزوین درباره یکی دیگر از طرح های فرهنگی این ستاد با موضوع نماز گفت: طرح پله های آسمانی پیش از این در مدارس اجرا می شد ولی در حال حاضر در مساجد نیز اجرا می شود.

وی دراین باره تصریح کرد: طرح پله های آسمانی طرح آموزشی و مکاتبه ای با محوریت احکام و مسائل نماز است که در سطح مدارس و مساجد اجرا می شود.

موسوی با اشاره به استمرار این طرح در طول سال گفت: اوراق مسابقه بین خانم ها و آقایان توزیع می شود و پس از دریافت پاسخ های صحیح هدایایی به منتخبین ارائه می شود.

وی با اشاره به وجود مساجد فعال و غیرفعال در قزوین گفت: در حال حاضر حدود 120 مسجد در این استان وجود دارند که به طور میانگین 80 مسجد فعالند و شناسایی شده اند ولی متاسفانه بقیه مساجد از دارا بودن شرایط فعال بودن یک مسجد چون بهره مندی از ائمه جماعات، کتابخانه و کتابدار بی بهره هستند.

پایان پیام/
 

کد خبر 96365

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha