۵۸ پروژه عمرانی در بخش کشاورزی به بهره برداری می رسد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته دولت تعداد ۵۸ پروژه عمرانی، تولیدی در زیر بخش های آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی و طرح های گلخانه ای، دام و طیور به بهره برداری می رسد.

«علی بهنام فر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: این پروژه ها با اعتباری معادل 71 میلیارد تومان از محل منابع عمومی، تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی با ایجاد اشتغال جدید به تعداد دوهزارو 269 نفر در استان به صورت همزمان افتتاح و  بهره برداری می شود.

 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: تعداد 31 پروژه زیربنایی بخش آب و خاک با اعتبار 17 میلیارد تومان با چهارهزارو 700 خانوار بهره بردار که 16پروژه آن اجرای سیستم های نوین آبیاری در سطح دوهزارو 248 هکتار در سطح استان است.

 

وی گفت: بهره برداری از سه طرح بزرگ صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی کشاورزی با ظرفیت 152 هزار تُن و با سرمایه گذاری 31 میلیارد تومانی و اشتغالزایی برای 142 نفر که با افتتاح این پروژه ها ظرفیت نگهداری و فرآوری محصولات کشاورزی در استان از 528 هزار تُن به 680 هزار تُن افزایش یافته است.

 

وی افزود: بهره برداری 6 واحد گلخانه ای سبزی و صیفی با سطح 2.7 هکتار و سرمایه گذاری 8 میلیارد تومان با اشتغالزایی برای 26 نفر از دیگر پروژه های بخش کشاورزی به شمار می رود.

 

بهنام فر اظهارکرد: بهره برداری از 10 واحد دام و طیور با سرمایه گذاری معادل 10 میلیارد تومان و اشتغالزایی 80 نفر که با بهره برداری از این واحدها سالانه 225 تن گوشت و چهارهزار و 290 تُن شیر و دوهزار تُن تخم مرغ به تولیدات دام وطیور استان اضافه می شود.

 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: عملیات اجرایی دو پروژه  تولیدی با اعتبار 250 میلیارد تومان از منابع عمومی، تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی با اشتغالزایی مستقیم 255 نفر در زیر بخش دامپروری نیز امروز آغاز می شود.

 

گفتنی است؛ از تعداد 58 پروژه آماده بهره برداری 28 پروژه با اعتبار 13 میلیارد تومان مختص پروژه های سفر رییس جمهوری در سال 98 است.

 

 

 

کد خبر 963669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha