تداوم انجام ضوابط بهداشتی در برنامه های عزاداری ماه محرم در کانون «امام صادق‌ (ع)»

صادقی گفت: ضوابط و مقررات بهداشتی طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا در آیین های عزاداری و سوگواری ایام محرم توسط کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع)» انجام می شود.

«محمدجواد صادقی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به شرایط و ضوابط شرکت در مراسم های عزاداری ایام محرم که به وسیله کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع)» تدوین است، گفت: این ضوابط و مقررات طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا تعیین شده که از جمله آن به همراه داشتن ماسک و رعایت نکات بهداشتی جهت حضور در مراسم ها است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع)» با اشاره به اینکه ورود کودکان زیر ۱۲ سال و افراد بالای ۶۰ سال در این مراسم ها ممنوع است، افزود: از ورود عزادارانی که دارای علائم و نشانه های بیماری هستند ممانعت به عمل می آید.

 

وی با تاکید بر ضرورت رعایت توصیه ها و شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم، گفت: از تمامی عزاداران می خواهیم جهت رعایت کامل ضوابط و مقررات نهایت همکاری را با خادمان هیئت در کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع)» همکاری داشته باشند.

 

صادقی با اشاره به اینکه رعایت این توصیه ها برای پیشگیری از شیوع بیماری «کرونا» مورد تاکید بوده و به یک ضرورت تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: رعایت فاصله اجتماعی، برگزاری مراسم در اماکن و فضای باز، رعایت تجمعات حداقلی، استفاده از ماسک به صورت مستمر و... از موارد الزامی حضور در مراسم های عزاداری و سوگواری است.

 

وی همچنین کاهش ساعت برگزاری مراسم، ممنوعیت جابه جایی هیئت ها و دسته روی، اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی، ممنوعیت استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه و استفاده از زنجیر شخصی در محل مراسم از دیگر نیز دیگر توصیه های بهداشتی مقابله با «کرونا» در ماه محرم دانست و عنوان کرد:  رعایت شیوه نامه های بهداشتی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری «کرونا» ضروری بوده و مورد تاکید عوامل برگزار کننده برنامه های سوگواری ایام محرم است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع)» در پایان از برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی و هنری با موضوع محرم در این کانون فرهنگی و هنری خبر داد و اظهار کرد: مسابقه نقاشی محرم ویژه کودکان و نونهالان، مسابقه عکاسی محرم ویژه نوجوانان، مسابقه مقاله و شعر محرم ویژه عموم، مسابقه فیلم کوتاه محرم با موضوع شعرخوانی کودکان و نونهالان و... گوشه ای از این برنامه های فرهنگی و هنری در ایام ماه محرم است.

 

 

کد خبر 963825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha