درآمدزایی از مشاغل خرد کمک بزرگی به اقتصاد کشور و خانواده مددجویان کمیته امداد کرد

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به ایجاد درآمد برای خانواده های مددجو از طریق مشاغل خرد گفت: این امر به اقتصاد کشور و درآمد خانواده ها کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، یحیی صادقی، یکشنبه(۲ شهریور) در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه ۱۰ درصد خانواده ها مددجوی کمیته امداد هستند؛ افزود: این زیبنده استانی با این همه ظرفیت و استعداد خدادادی نیست.

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه مهمترین اصل در کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار است؛ گفت: در سال گذشته حدود بیش از ۴۰ درصد اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد شد 

 

 

وی به رشد ۱۵۰ درصدی مشارکت خیرین به ویژه در حمایت از ایتام آن هم با وجود مشکلات سخت اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار دانش آموز و ۴۵۰۰ دانشجو و طلبه در استان از خدمات امداد بهره مند می شوند و در شرایط کرونا کمیته امداد دنبال تأمین تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان مناطق محروم است تا دانش آموزی از درس عقب نماند.

 

 

صادقی افزود: دانش آموزان و دانشجویان نیازمند را شناسایی و آمار را آنالیز کردیم و در مرحله تأمین اعتبار به صورت متمرکز هستیم ضمن اینکه جشن عاطفه ها نیز مانند جشن نیکوکاری که در شرایط کرونا برگزار شد؛ بیشتر از طریق فضای مجازی انجام خواهد شد و تأکید بر دریافت وجه نقد است.

 

 

وی با اشاره به اینکه در جشن نیکوکاری نتیجه خوبی گرفتیم و رتبه سوم کشوری از حیث جمع آوری کمک های مردمی شدیم که با تلاش همکاران و اعتماد خیرین حاصل شد؛ اظهار داشت: یکی از ظرفیت های مغفول مانده در استان کرمان منبع خدادای نورخورشید بود که از آن برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی استفاده کردیم.

 

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: این اقدام از سال ۹۵ آغاز شد و دومین استان شروع کننده بعد از خراسان رضوی هستیم که تاکنون بیش از  هزار و ۷۰۰ نفر فروشنده برق به دولت داریم که به صورت تضمینی و به مدت ۲۰ سال برق را از مددجوی کمیته امداد می خرد.

 

 

وی با بیان اینکه درآمد متوسط هر یک از این مددجویان در ماه از ۹۰۰ هزار تا یک و نیم میلیون تومان است؛ اظهار داشت: امسال نیز قرار است هزار واحد اضافه کنیم که به اقتصاد کشور و درآمد خانواده ها کمک می کند و ما در سطح کشور بیشترین تعداد نیروگاه های مقیاس کوچک را داریم.

 

 

صادقی به نمونه هایی از اشتغالزایی و ایجاد درآمد در میان مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و افزود:  چهار هزار و ۵۰۰ بافنده زن و مرد در بین مددجویان کمیته امداد استان داریم که درآمد حاصل از فروش فرش های آنان در سال گذشته با وجود رکود فرش۵۰ میلیارد تومان بوده است.

 

 

وی تولید ۵۰ تن عسل توسط مددجویان کمیته امداد استان را هم مورد اشاره قرار داد و سپس با بیان اینکه در میان مددجویان کمیته امداد مبتلا و فوتی ناشی از کرونا هم داشتیم که مبلغی به خانواده آنان کمک کردیم؛ گفت: کمیته امداد استان به جز پرداخت مستمری به ۱۲۰ هزار خانواده که نزدیک ۳۰۰ هزار نفر را شامل می شود، کمک های موردی به غیرمددجویان هم دارد.



 

کد خبر 963849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha