ظرفیت های گوشت قرمز سیستان و بلوچستان تامین کننده نیاز کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان با توجه به هم مرزی با دو کشور، به خوبی می تواند گوشت قرمز کشور را تامین کند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، ماندانا زنگنه اظهار کرد: سیستان و بلوچستان در بخش های دامپروری و در پی آن تامین گوشت قرمز از ظرفیت‌های فراوانی بهره می برد و با توجه به هم مرزی با دو کشور، به خوبی می تواند گوشت قرمز کشور را تامین کند.


وی افزود: در استان 215 واحد پرواربندی گوساله وجود دارد که هر دور پروار، ظرفیت پروار 75 هزار گوساله را دارد علاوه بر آن در بخش روستایی هم هزار و 470 واحد پروار کوچک با ظرفیت 75 هزار راس در هر دوره پروار در روستاهای استان راه اندازی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به تولید، جابجایی علوفه، حمل و نقل دام، گوشت قرمز، خدمات و سایر فعالیت های امکان ایجاد 22 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در صنعت تامین گوشت قرمز در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: عدم تامین خوراک دام در دوره پروار و عدم تخصیص ارز نیمائی را می‌توان از مشکلات بخش دام و تامین گوشت قرمز در استان نام برد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ظرفیت بالقوه استان در بخش دامپروری و گوشت قرمز و توان استان در تامین گوشت قرمز کشور می‌طلبد در خصوص واردات دام از دو کشور هم مرزی افغانستان و پاکستان نگاه خاصی به استان شود.

 

 

کد خبر 963911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha