راه اندازی پویش « هر هفته الف ب ایران» در استان لرستان

کرموند با اشاره به راه اندازی پویش هرهفته الف ب ایران، گفت: این پویش با رویکرد افزایش دبی آب شرب سالم و بهداشتی و همچنین افزایش سطح بهداشت عمومی حفاظت ازمحیط زیست راه اندازی شده است.

«حمید رضا کرموند» درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، از برنامه های متنوع این شرکت درسال 1399در دو حوزه ساخت و سازهاو ساز وکارهای  غیرسازه ای خبرداد و اظهار داشت: یکپارچه سازی درشرکت های آب و فاضلاب یک تحول اساسی درصنعت آب و فاضلاب کشور است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان افزود: این اقدام می تواند منشا آثار مثبت زیادی در حوزه ارتقای خدمات رسانی مطلوب به مشترکین باشد.

 

وی ادامه داد: اگربخواهیم اشاره کوتاهی به نتایج مثبت این اتفاق داشته باشیم می توان به مواردی چون حل و فصل مسائل فی مابین شرکت های آبفای شهری و روستایی،ارتقای خدمت رسانی به مشترکین، تسهیل در امر مدیریت و نظارت بهتر شرکت مهندسی آبفای کشور و وزارت نیرو،کاهش هزینه های اداری، یکپارچگی در مدیریت آب شرب مردم،هم  افزایی ظرفیت های فنی، اجتماعی و اقتصادی وکاهش 31 شرکت دولتی وزارت نیرو و .... نام برد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان به پویش "الف ب ایران" درکشور و استان اشاره کرد و افزود:  به جرات می توان گفت یکی از اقدامات پویش هایی که در یک دهه اخیر در سطح وزارت نیرو و حتی کشور اتفاق افتاد همین پویش هرهفته الف ب ایران بود که به معنی واقعی کلمه زحمات و تلاش های بزرگی که در سطح صنعت  آب و برق در کشور عزیز ایران اسلامی صورت گرفته برای مردم به خوبی روشن و آشکار شد.

 

کرم وند ادامه داد: درسال گذشته صنعت آب و فاضلاب لرستان در این پویش برنامه ها و پروژه های خوبی را به بهره برداری رساند که موجب افزایش دبی آب شرب سالم و بهداشتی و همچنین افزایش سطح بهداشت عمومی حفاظت ازمحیط زیست شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این جریان به خوبی به همه ابعاد یک پروژه اشاره شده به این شکل که علاوه بر انعکاس فعالیت های فیزیکی یک پروژه موضوعات اجتماعی و فرهنگی و نحوه تعامل بارسانه ها و تشکل های مردمی و استفاده از ظرفیت شخصیت های هنری، ورزش و غیره درپویش لحاظ شده است.

 

کرموند ادامه داد: باتوجه به تجربیات این پویش درسال 98و تاکید مجدد وزیرنیرو بر ادامه این پویش درسال 99 ما تلاش کردیم  ضمن استمرار این روحیه در بین همکاران شرکت، نقاط ضعف خود را به قوت تبدیل نموده برنامه هایی باکیفیت بهتر در سال 99  که به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری نام گذاری شده است انجام دهیم.

 

وی به برنامه های شرکت در سال جدید اشاره کرد و گفت: ما در دو بخش، برنامه ریزی و تدارکات لازم را پیش بینی نموده ایم که در بخش اول در نظر داریم سطح ارتباطات اجتماعی و فرهنگی شرکت را با گروه های رسمی و صاحب نفوذ مانند دهیاران، سازمان های مردم نهاد، شخصیت های مذهبی و سیاسی، نمایندگان مردم در مجلس  و شورای شهر و روستا، جلب مشارکت ذینفعان، دعوت از خیرین درحوزه آب رسانی و بالابردن تاب آوری اجتماعی دربین همکاران و مشترکین را ارتقا دهیم و این موضوع در واقع پایه و تکیه گاه بخش مهندسی و فعالیت های اجرایی شرکت برای توسعه و افزایش خدمات رسانی به مشترکین و مردم استان خواهدبود.

 

کرموند خاطرنشان کرد: دربخش فعالیت های سازه ای باتوجه به یکپارچه سازی درسطح شرکت های آب و فاضلاب شهری وروستایی، برنامه های شرکت آبفای لرستان دراین حوزه درسطح شهرها و روستاها به این شکل است که درحوزه شهری در وهله اول می خواهیم سطح تاب آوری تاسیسات و امکانات زیرساختی شرکت را باتوجه به شرایط  اقتصادی و مالی کشور و استان تنظیم کنیم در نظر داریم پروژه های نیمه تمام شرکت را دربخش فاضلاب که درحال حاضر پنج تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای ازنا، دورود، الشتر، کوهدشت و نورآباد که با پیشرفت ساختمانی 50درصد، درحال انجام است را به سرانجام برسانیم.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان ابراز کرد: برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها مبلغی حدود 300میلیارد تومان پیش بینی شده است. البته بخشی از این اعتبار دریافت شده که با جدیت به دنبال تخصیص مابقی اعتبار این پروژه های مهم هستیم همچنین دربخش فاضلاب پروژه های متعدد دیگری درسطح شهرهای استان داریم که از شرایط مناسبی برخوردار هستند.

 

وی افزود: درحوزه آب شهری وضعیت تامین آب شهرهای استان تحت کنترل می باشد و چندین پروژه ازجمله احداث مخازن و حفرچاه و همچنین ترمیم خطوط فرسوده و ارتقای تصفیه خانه مرکز استان وچندین پروژه دیگر درسال   99در دستور کار قرار دارد.

 

کرموند ادامه داد: درحال حاضر تعداد مشترکین آب استان حدود 419 هزارمی باشد و اما در حوزه روستایی باتوجه به بازدیدهای میدانی انجام شده ازروستاهای تحت پوشش داشته ایم به آمار و اطلاعات مناسبی دست پیدا کرده ایم و یک برنامه کوتاه مدت و بلندمدت برای گسترش عدالت در توزیع آب سالم و بهداشتی که یکی از اهداف کلان طرح یکپارچه سازی بوده تعریف کرده و در این مدت کوتاه بعضی از مشکلات روستاهایی که دچار افت فشار بوده برطرف شده است.

 

وی افزود: سعی کرده ایم برای حوزه روستاها اولویت را برای روستاهای کم برخوردار و روستاهایی که در مناطق گرمسیری استان قراردارند گذاشته و با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود و برگزاری مراحل قانونی جهت خرید وسایل موردنظر و همچنین تعیین پیمانکاران باتجربه به سرعت پروژه های مورد نظر با اولویت پروژه های نیمه تمام شروع تا به امید خدا درسال جاری به سرانجام برسانیم.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان  اظهارکرد: تعدادمشترکین درحوزه روستایی درسطح استان لرستان 139هزارمشترک می باشد که درمجموع شرکت آبفای استان لرستان  558 هزارمشترک آب  249هزارمشترک فاضلاب را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است. 

 

کد خبر 964180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha