۶۰ هیئت مذهبی لاهیجان در سامانه بیرق ثبت نام کردند

حجت الاسلام ملائکی گفت: تاکنون ۶۰ هیئت مذهبی شهرستان لاهیجان در سامانه بیرق ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام«حسن ملائکی گیلانی» بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هیئت ها و مردم در برنامه ها و مراسم های عزاداری ماه محرم تاکید کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: عزاداران برای شرکت در مراسم های عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش با خود ماسک به همراه داشته و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان با بیان اینکه تاکنون ۶۰ هیئت مذهبی این شهرستان در سامانه بیرق ثبت نام کرده‌اند، افزود: هیئت‌‌هایی که قصد برگزاری مراسم‌های ویژه ایام محرم را دارند می‌توانند در سامانه بیرق ثبت‌نام کرده و برنامه‌ها و مراسم‌های عزاداری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند.

 

وی تصریح کرد: در مجوز صادر شده ذکر می ‌شود که لغو هرگونه تجمعات، رعایت فاصله گذاری اجتماعی مناسب و کاهش ساعات برگزاری مراسم‌ ها ضروری است.

 

حجت الاسلام ملائکی گیلانی خاطرنشان کرد: در صورتی که هیئت‌ های مذهبی پروتکل‌ ها و تعهدات بهداشتی را رعایت نکنند پس از تذکرات لازم به دادستانی معرفی و مجوز آن هیئت لغو می ‌شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان بیان کرد: مراسم عزاداری ایام محرم امسال بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا برگزار می‌ شود و هرگونه حرکت دسته‌ های‌ سینه ‌زنی و زنجیرزنی ممنوع بوده و عزاداری باید در فضای باز برگزار شود و برپایی ایستگاه های صلواتی نیز ممنوع است.

 

وی از اعزام ۱۱۰ روحانی بومی و اعزامی از قم به مساجد شهری و روستایی شهرستان لاهیجان خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین در این ایام مداحان اهل بیت(ع) به مساجد شهری و روستایی لاهیجان اعزام شده اند و برنامه ها و مراسم های عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ملائکی گیلانی گفت: امسال در راستای رعایت بهداشت و جلوگیری از شیوع کرونا ویروس برنامه برخی از هیئت‌ های مذهبی لاهیجان از طریق فضای مجازی پخش می‌ شود.

 

گفتنی است، شهرستان لاهیجان دارای ۲۲۰ مسجد شهری و روستایی است.

کد خبر 964233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha