حمله پلیس نیجریه به عزاداران حسینی

نیروهای پلیس نیجریه به یکی از مراسم های عزاداری امام حسین(ع) در شمال این کشور حمله کردند که در نتیجه آن سه نفر شهید شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، هواداران جنبش اسلامی نیجریه پیکر سه نفر از عزاداران حسینی را که به دست نیروهای پلیس این کشور به شهادت رسیدند، تشییع کردند.

 

نیروهای پلیس نیجریه به یکی از مراسم های عزاداری امام حسین(ع) در منطقه کادونا در شمال این کشور که آن را هواداران جنبش اسلامی برگزار کرده بودند، حمله کردند و سه نفر از عزاداران حسینی را به شهادت رساندند.

 

فیلم ویدیویی منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که نیروهای پلیس نیجریه در چارچوب یک برنامه از پیش طراحی شده یکی از خودروهای خود را آتش زدند و به این بهانه به عزاداران حسینی در شهر کادونا حمله کردند و به سمت آنها شلیک کردند. که در نتیجه این حمله سه نفر شهید شدند. نیروهای پلیس نیجریه همچنین تعدادی از خودروهای عزاداران را به آتش کشیدند.

 

 ارتش نیجریه در سال 2015 میلادی به تجمع هواداران شیخ «ابراهیم الزکزاکی» در شهر زاریا حمله کرد که در نتیجه آن نزدیک به یک هزار نفر از جمله تعدادی از اعضای خانواده الزکزاکی به شهادت رسیدند. در این حمله شیخ الزکزاکی نیز بازداشت شد. باوجود اینکه دادگاه عالی نیجریه حکم آزادی وی صادر کرد، اما مقامات نیجریه هنوز حبس غیرقانونی وی را ادامه می دهند.

 

کد خبر 964341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha