تصفیه خانه فاضلاب شیروان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیر اداره آب و فاضلاب شیروان گفت: در حال حاضر تصفیه خانه فاضلاب شیروان، ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: بخش خصوصی، عملیات اجرایی این طرح را از سال ۹۲ آغاز کرده که تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تزریق اعتبارات امید می رود امسال وارد مدار شود.

 

مدیر اداره آب و فاضلاب شیروان بیان کرد: تاکنون 700 میلیارد ریال برای اجرا و ساخت عملیات تصفیه خانه فاضلاب این شهر ۸۵ هزار نفری خراسان شمالی هزینه شده است.

 

رمضانی با بیان اینکه برای ساخت و اتمام این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار لازم است، عنوان کرد: دبی ورودی تصفیه خانه فاضلاب این شهر، در چهار سال اول ۶ هزار مترمکعب در روز و پس از چهار سال ۱۲ هزار مترمکعب در روز خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون هدف از احداث، بهره برداری و انتقال تصفیه خانه فاضلاب شیروان به روش BOT، ٰ حفظ محیط زیست، ارتقای بهداشت عمومی، حفاظت از آب های زیر زمینی، تولید کود طبیعی و تولید انرژی است و از مزایای این طرح جلوگیری از نیتراته شدن آب های زیرزمینی و در راستای سیاست های توسعه پایدار است.

 

وی تصریح کرد: افق طرح این پروژه در سال ۱۴۱۵ برای ۴۲ هزار خانوار طراحی شده است.

 

رمضانی در خصوص مشکلات فاضلاب کوی وحدت این شهر اضافه کرد: اینک با شبکه گذاری، نصب انشعاب و فاضلاب آن به شبکه شهری، مشکل حل شده است.

 

مدیر اداره آب و فاضلاب شیروان ادامه داد: هم اینک این شهرستان ۱۵ هزار و ۷۶۰ مشترک روستایی و ۳۸ هزار و ۷۴۷ مشترک شهری آب و فاضلاب دارد.

کد خبر 964372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha