مساجد برای ساماندهی کمک های مردمی ورود جدی داشته باشند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از متولیان امور مساجد خواست در بحث ساماندهی کمک ها و نذورات مردمی در ماه محرم ورود جدی داشته باشند.

حجت الاسلام «احد آزادیخواه» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش مساجد در ساماندهی کمک های مردمی در ماه محرم گفت: او حرکت های اعتقادی و اجتماعی هیئت های مذهبی و مساجد ماه محرم است. گرچه ماه رمضان ماه ضیافت الهی است اما با توجه به شرایط کشور ما و علاقه مردم به عزاداری سیدالشهداء و فعال شدن هیئت های مذهبی باید بگوییم که اوج فعالیت های دینی و اعتقادی ما در ماه محرم است.

 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ماه محرم به ویژه در حوزه نذورات و دیگر نذورات این فعالیت ها و حرکت ها بیشتر است و پیش بینی ما این است که با توجه به اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا و سازمان تبلیغات اسلامی و هیئت های مذهبی در سراسر کشور برنامه ریزی شان بر این است که ساختار عزاداری امام حسین (ع) امسال شکل متفاوتی داشته باشد لذا در بحث کمک های مردمی با یک اقدام ویژه و منحصر به فرد مواجه خواهیم شد.

 

وی ادامه داد: طبخ غذا به دلیل مشکلات بهداشتی ممنوع است و پیش بینی ما این است که حجم کمک های افرادی که نذورات خود را امسال برای کمک به افراد نیازمند اختصاص داده اند، بسیار بالا باشد و کمک های مومنانه به نیازمندان و همنوعان که مشکلات معیشتی دارند در ماه محرم و تا پایان صفر بسیار زیاد باشد و همین خودش نقطه عطفی در کشور می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این نوع کمک ها و نوع دوستی ها در تاریخ و آینده این کشور خواهد ماند و قطعا آیندگان این قضاوت را خواهند کرد که ایران اسلامی در ماه محرم و در سالی که بیماری منحوس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده بود، مردم نذورات شان را برای کمک به همنوعان سوق دادند.

 

وی ادامه داد: نقش رسانه ها و مطبوعات به ویژه مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد در این رابطه نقش بی نظیری است. محور عزاداری ها مسجد است. در حال حاضر نیز مساجد باید محور باشند و این کمک ها را ساماندهی کنند. قطعا اگر مساجد در این زمینه ورود جدی داشته باشند، شاهد اتفاقات خوبی در آینده در این حوزه خواهیم بود./

کد خبر 964434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha