کرامت انسانی زن، در سایه عفاف و حجاب او تامین می‌شود

مهدی طارمی گفت: اگر عفاف و حجاب در درون خانواده مورد بی‌توجهی قرار گرفت، نتیجه آن کمرنگ شدن مهر و محبت‌ها در درون خانواده ها به ویژه در رابطه همسران و افزایش طلاق ها خواهد بود.

«مهدی طارمی» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نایین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: کرامت انسانی زن، در سایه عفاف و حجاب او تأمین میشود و اصلاح جامعه در گرو تقوایش و محیط خانواده در گرو مدیریت اوست و بر همین اساس، زن مربی بشریت عنوان شده و میتواند با تربیت فرزندان، امتی را رهایی بخشد.


دادستان نایین یکی از مقدس ترین بنیان ها در اسلام را خانواده دانست و ادامه داد: هر آنچه در تقویت و تحکیم خانواده موثر باشد زیبا و پسندیده است و هر آنچه پایه های این بنیان الهی را سست و متزلزل کند، قبیح و زشت شمرده می شود.


وی ادامه داد: اگر عفاف و حجاب در درون خانواده مورد بی توجهی قرار گرفت، نتیجه آن کمرنگ شدن مهر و محبت‌ها در درون خانواده ها به ویژه در رابطه همسران و افزایش طلاق ها، تجاوز به حریم ها، تولد فرزندان نامشروع، از بین رفتن اخلاق و معنویت در سطح جامعه، زشت کرداری ها، زشت گفتاری‌ها  و زشت رفتاری‌ها خواهد بود.


طارمی گفت: به لطف خدا سطح عمومی شهرستان نایین از نظر رعایت حجاب و عفاف نسبت به شهرستانها و مناطق دیگر از وضعیت خوبی برخوردار است و افراد بی حجاب در سطح شهرستان وجود ندارد، عده ی قلیلی هم که به اصطلاح، بد حجاب هستند، نا آگاه هستند که احتیاج به آگاهی و فرهنگسازی دارند و در این زمینه قدمهای خوبی برداشته شده که امیدواریم به زودی شاهد کم شدن تعداد بد حجابهای شهرستان باشیم.


دادستان نایین گفت: کار فرهنگی در سطح شهرستان در زمینه های مختلف و مخصوصاً در زمینه حجاب و عفاف رضایت بخش نیست و علما و روحانیون، ارگانها، دستگاههای اجرایی، صاحبان تربیون و هر کسی که دغدغه فرهنگی دارد، باید با نیت خالص قدم به میدان گذاشته تا نتیجه و خروجی کار، قابل لمس و مثمر ثمر باشد.


وی اشاره ای هم به خط قرمزها کرد و گفت: ما برای شهرستان خط قرمزهایی  در نظر گرفته ایم و هر کسی که بخواهد، با بی حجابی و زیر پا گذاشتن قوانین شرعی و عرفی، به فرهنگ جامعه ضربه ای وارد کند، سخت برخورد می شود چرا که فرهنگ ما فرهنگ مقاومت، فرهنگ فاطمی، فرهنگ عاشورایی، فرهنگ اخلاق و در یک کلام فرهنگ اسلامی است، و اجازه نمی دهیم عده ای آگاهانه یا ناآگاهانه فرهنگ اسلامی ما را خدشه دار کنند. 


 
طارمی در پایان خاطر نشان کرد: درخواست مشترک وصیت نامه تمام شهدا از دختران و بانوان ایرانی، رعایت حجاب است، و هر کسی که بخواهد دین خود را نسبت به شهدا ادا کند باید از این نکته غافل نشود.

 

کد خبر 964436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha