واقعه عاشورا چیزی فراتر از جهاد اصغر بود

استاد حوزه علمیه گفت: واقعه عاشورا چیزی فراتر از جهاد اصغر بود. شهدای کربلا هوای نفس، آرزوهای بیجا و خواسته‌های نامعقول و نامشروع نداشتند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسین انصاریان»  به مناسبت ایام محرم در سوگواری که در ورزشگاه آیت‌الله سعیدی برگزار شد،گفت: واقعه عاشورا یک حادثه بی‌نظیر، الهی، ملکوتی و مخلصانه است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه واقعه عاشورا و کربلا چیزی فراتر از جهاد اصغر است، عنوان کرد: در جهاد اصغر انسان به حفظ آب، خاک و وطن  خود می‌پردازد در حالی که واقعه عاشورا چیزی فراتر از جهاد اصغر بود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به روایتی از پیامبر اسلام(ص) درباره جهاد اکبر اظهار کرد: در جهاد اکبر  مومن حقیقی با خواسته‌ها و آرزوهای باطل، نامشروع و نامعقول خود به مبارزه می‌پردازد.

وی با بیان اینکه یاران شهید امام حسین(ع) بهترین انسان‌های دنیا هستند، ابراز کرد: امام حسین(ع) از یاران خود به عنوان اولیاء الهی یاد می‌کنند زیرا آنها هوای نفس، آرزوهای بیجا و خواسته‌های نامعقول و نامشروع نداشتند و پیش از ورود به صحنه کربلا هم در کمال اخلاص، پاکی و عمل به ارزش‌های الهی قرار داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع)، گفت: شهدای کربلا روز قیامت حساب‌رسی ندارند آنها در رأس همه مردم قرار می‌گیرند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شهدای کربلا بدون چون و چرا برای خدا جنگیدند و شهید شدند، اظهار کرد: یاران امام حسین(ع) به ایشان ایمان کامل داشتند و در جنگی نابرابر با وجود اینکه توسط دشمن قطعه‌قطعه شدند به امام خود وفادار ماندند.

وی افزود: جهاد شهدای کربلا بی‌نظیر بود زیرا آنها با قلب خود پروردگار متعال را شهود کرده و خود را در پیشگاه باری تعالی می‌دیدند، به همین دلیل هیچ دلبستگی نسبت به داشته‌های دنیا نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه اصحاب شهید امام حسین(ع) در حق فانی بودند، خاطرنشان کرد: معرفت، بندگی خالصانه، هجرت، سبقت و تسلیم محض مقابل خداوند متعال از جمله ویژگی‌های اصحاب امام حسین(ع) و یاران کربلا بود.

کد خبر 964482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha