مهار آسیب های اجتماعی یکی از کارکردهای مسجد است

حجت الاسلام اجرایی، گفت: مهار آسیب های اجتماعی یکی از کارکردهای مسجد است، جریانی اجتماعی وجود دارد که به دنبال فساد بر روی زمین است و اصلی ترین ترفند این جریان نابودی مراکز اشاعه یاد خداست .

حجت الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه شهرستان هرسین  به خبرنگار  خبرگزاری شبستان در کرمانشاه اظهار کرد: مساجد ما کارایی بالایی دارند و خواص مهمی دارند و هیئت امنا  و افرادی که در مسجد هستند باید دنبال این اهداف باشند و تلاش کنند که مسجد جای تربیت بشود همچنانکه می شود اصلاح امور جامعه و تمدن سازی در مسجد صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و از طرفی رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها خاطرنشان کرد: در بحث عزاداری ها موضوع مهم این است که عزاداری ها باید با شکوه برگزار شود و مسئولان هیئت ها و مجالس  مقررات ستاد ملی کرونا را انجام بدهند.

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به حضور مردم در مراسم عزاداری محرم، افزود: کسانی که در مجلس اباعبدالله الحسین(ع) حضور دارند باید به خوبی مراعات کنند و ترک اصول بهداشتی ظلم به دیگران است و موجب ضمان است یک نفر مبتلا به کرونا باشد در یک جمع می تواند 400نفر را میتلا کند بترسیم اینها حق الناس است.

 

امام جمعه شهرستان هرسین با تاکید براینکه ادارات متولی باید با وسواس بیشتری نظارت کنند تصریح کرد: باید مواظب بود  مبادا هیئتی باشد که کمتر از حد فاصله داشته باشند یا از ماسک استفاده نمی کنند برخورد کنید بهترین جوان های ما در هیئت ها و مساجد هستند خدایی ناکرده به این بیماری مبتلا نشوند توصیه می کنیم با سختگیری و دقت مراقبت داشته باشند مسولان هئیت ها کاری نکنند که این بیماری اشاعه پیدا کند.

 

 

 

کد خبر 964691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha