صادرات ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری منطقه آزاد اروند طی سه سال گذشته

موسوی گفت: حجم صادرات منطقه آزاد اروند طی سه سال گذشته سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار و حجم تولیدات داخلی این منطقه ۵۹۳ میلیون دلار بوده است.

«سید علی موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و تبریک هفته دولت، با بیان اینکه منطقه آزاد اروند در میان مناطق آزاد کشور در بحث صادرات پیشتاز است اظهار کرد: در بحث توسعه صادرات غیرنفتی، کالا و خدمات منطقه در میان سایر مناطق آزاد کشور رتبه نخست را کسب کرده‌ایم.

 

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند یکی از علل اصلی توسعه صادرات در منطقه آزاد اروند را وجود زیرساخت‌های مناسب مرز شلمچه پس از ایجاد منطقه آزاد و بنادر آبادان و خرمشهر دانست و افزود: حجم صادارت کالا و خدمات از طریق این منطقه در سه سال گذشته نزدیک به سه میلیارد و 300 میلیون دلار و تولیدات منطقه نزدیک به 593 میلیون دلار بوده است.

 

وی تصریح کرد: علی‌رغم تصور غلط درخصوص واردات محور بودن مناطق آزاد و قاچاق کالا از طریق این مناطق، تراز تجاری مثبت در منطقه آزاد اروند غلط بودن این ادعا را ثابت می‌کند .

 

موسوی میزان واردات به منطقه آزاد اروند در سال گذشته را 39 میلیون دلار عنوان کرد و یاد آور شد: میزان صادرات منطقه آزاد اروند در سال گذشته 220 میلیون دلار بوده و بر این اساس بیش از 190 میلیون دلار تراز مثبت داشته‌ایم .

 

کد خبر 964848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha