دستورالعمل پرورش «کفال خاکستری» در اختیار پرورش دهندگان گلستانی قرار می گیرد

آقایی مقدم گفت: دستورالعمل و شیوه نامه پرورش بچه ماهی کفال خاکستری تا پایان سال آینده در اختیار پرورش دهندگان گلستانی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عباسعلی آقایی مقدم» صبح امروز(چهارشنبه 5 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به سال جهش تولید تحقیقات شیلات گلستان دو برنامه مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

 

رئیس مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آب های داخلی در گرگان ادامه داد: از آنجایی که سایت میگوی گمیشان سایت منحصر به فرد سه استان ساحلی کشور محسوب می شود و با توجه به شیوع بیماری در سال گذشته، معرفی گونه جایگزین و همراه را در سایت میگو در دستور کار قرار دادیم.

 

وی تصریح کرد: معرفی گونه جایگزین را با مشارکت بخش خصوصی و تحقیقات شیلات چابهار پیگیری کردیم و برای تهیه بچه ماهی کفال خاکستری اقدام شده که پس از فراهم شدن ساز و کار لازم به استان گلستان منتقل می شود.

 

آقایی مقدم تأکید کرد: تا پایان سال آینده دستورالعمل و شیوه نامه پرورش این ماهی با ارزش در اختیار پرورش دهندگان قرار می گیرد.

 

رئیس مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آب های داخلی در گرگان خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین سایت های تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان گلستان قرار دارد و ما با مشارکت این بخش خصوصی اقدام به تکثیر و تولید انبوه دو گونه ماهی وارداتی، گران قیمت و بازارپسند در گلستان هستیم.

 

وی متذکر شد: تحقیقات همواره در خدمت صنعت آبزی پروری و تولید است و با انتقال دانش فنی برای رفع مشکلات و افزایش بهره وری کمک خواهد کرد.

 

کد خبر 965014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha