برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در مقام امام مهدی(عج)

مراسم عزاداری و سوگواری سالارشهیدان اباعبدالله الحسین(ع) با رعایت تدابیر بهداشتی و توصیه های مرجعیت عالیقدر شیعیان در مقام امام مهدی(عج) در آستان مقدس عباسی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مقام امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه شریف) یکی از بخش های متعلق به آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) به شمار می آید. مسئولان آستان عباسی هرسال محرم دیوارهای آن را به مناسبت سالروز شهادت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(علیه السلام) سیاه پوش می کنند و پرچم حزن و اندوه را بر گنبد آن برافراشته می کنند.

 

حاج «عدنان الضعیف» رئیس بخش مقام امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه شریف) گفت: این مقام هرساله در ماه محرم مراسم های متعدد سوگواری و عزاداری را برگزار می کرد، اما امسال به دلیل شرایط کنونی که جهان و به خصوص عراق در آن به سرمی برد، مراسم های خود را محدود کرده است.

 

الضعیف افزود: این مقام مراسم های خود را باتوجه به وضعیت بهداشتی و توصیه های مرجعیت عالیقدر دینی و دستورالعمل های مقامات مسئول برگزار می کند.

 

وی ادامه داد: همه رواق ها و دیوارها و سالن های این مقام سیاه پوش شدند. همچنین چراغ های این مقام با چراغ های قرمز رنگ تعویض شدند.

 

الضعیف گفت: کار ضدعفونی و استریلیزه کردن این مقام که همراه با تمیز کردن آن است، به طور مستمر ادامه دارد تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

 

 رئیس این بخش تاکید کرد: بخش خیاطی و گلدوزی متعلق به بخش هدایا و نذورات این مقام را با پارچه نوشته های سیاه و در رأس آن با پرچم سیاه برای گنبد آن تجهیز کرد.

 

وی ادامه داد: پرچم این مقام همزمان با تعویض پرچم های آستان حسینی و عباسی در شب یکم ماه محرم، تعویض می شود و امسال نیز پرچم سیاه که روی آن عبارت «یا قائم آل محمد» با رنگ قرمز گلدوزی شده بود، بر گنبد این مقام برافراشته شد.

 

الضعیف ادامه داد: خادمان این مقام برای کمک به ساماندهی حرکت موکب ها و هیئت های عزاداری در خیابان مجاور این مقام مستقر شدند تا اصل فاصله گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شود.

 

گفتنی است، مقام امام مهدی (عجل الله فرجه شریف) در بخش چپ رودخانه الحسینیه در ورودی کربلا و جاده منتهی به مقام امام جعفر صادق(علیه السلام) قرار دارد. آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) اقدامات نوسازی و مرمت این مقام از گنبد تا سالن ها و دیگر مکان های مربوط به آن را انجام داده است.

 

کد خبر 965023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha