تحقق شعار جهش تولید رویکرد محوری بانک کشاورزی است

جهانی با بیان اینکه تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری گامی مهم در امیدآفرینی و ایجاد تحرک اقتصادی است، گفت: تاکنون یک هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در لرستان پرداخت شده است.

«علی جهانی میر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان والا مقام رجایی و باهنر، در تشریح فعالیت های بانک کشاورزی استان در پنج ماهه نخست سال 99 گفت: شعب بانک کشاورزی استان از آغاز سال 99 تا کنون تعداد 5459  فقره تسهیلات به مبلغ بیش از 2865 میلیارد ریال به کشاورزان و مشتریان بانک کشاورزی پرداخت کردند که بیش از90 درصد  این تسهیلات  به بخش کشاورزی و فعالیت های وابسته پرداخت شده است.

 

مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان با بیان اینکه تحقق شعار رونق تولید رویکرد محوری بانک کشاورزی است، افزود: این بانک با تکیه بر تلاش و توانمندی نیروهای متخصص و مجرب، ارائه مشاوره های تخصصی  و پرداخت تسهیلات در زیر بخش های مختلف کشاورزی نقش موثری درافزایش تولید، توسعه پایدار بخش کشاورزی ، تامین امنیت غذایی کشور، اشتغالزایی و بهبود معیشت کشاورزان و روستاییان داشته است.   

 

وی با اشاره به عملکرد تسهیلات قرض الحسنه پرداختی این بانک در سال 99 اعلام کرد: در شعب بانک کشاورزی از ابتدای سال 99 تا پایان مرداد ماه تعداد 623 فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ بیش از391 میلیارد ریال پرداخت شده است  که در راستای تسهیل ازدواج و تحکیم بنیان خانواده 151 میلیارد ریال از تسهیلات قرض الحسنه به 293 نفر از جوانان لرستانی پرداخت شده است.   

 

جهانی میر با اشاره به خسارت های ناشی از سیل فروردین 98 در استان و بهره مندی 35135 نفر از سیل زدگان از کمک های مالی بانک کشاورزی اظهار داشت : به منظور جبران خسارت های ناشی از سیل فروردین 98 ، بانک کشاورزی مبلغ 990 میلیارد ریال کمک بلاعوض به تعداد 30337 نفر و همچنین مبلغ 652 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به 4798  نفر از خسارت دیدگان ناشی از سیل پرداخت کرد.

 

صرف اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال بری خرید تضمینی گندم

 

وی افزود: از آغاز فصل خرید گندم تا کنون 280 هزار تن گندم به ارزش 7 هزار و 21 میلیارد ریال ازکشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است و شعب بانک کشاورزی استان لرستان بیش از 5 هزار و 816 میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم به حساب گندم کاران واریز کردند.

 

مدیر بانک کشاورزی استان لرستان با اعلام پرداخت 308 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در سال 99 اظهار داشت : با پرداخت 308 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی تعداد 297 دستگاه ماشین آلات و ابزارهای کشاورزی شامل 204 دستگاه تراکتور، 8 دستگاه کمباین و 85 دستگاه انواع ادوات و دنباله بند ها در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت که نقش بسیار موثری در افزایش بهره وری و تولید در بخش کشاورزی استان دارد.

 

بستر اشتغال ۲ هزار روستایی و عشایر لرستان فراهم شد

 

جهانی میر پرداخت تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری را گامی مهم در امیدآفرینی و  ایجاد تحرک اقتصادی در مناطق روستایی و عشایری دانست و خاطر نشان کرد: شعب بانک کشاورزی استان از آغاز سال 98 تا مردادماه سال جاری مبلغ یک هزار و 580  میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت کردند که با پرداخت این مبلغ تعداد 1821 طرح و کسب و کار پایدار ایجاد و زمینه اشتغال بیش از 2000 نفر فراهم شده است.

 

جهانی میر با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به عشایر و تشکل های عشایری آسیب دیده از خشکسالی اظهار داشت: از محل اعتبار سال 97 و 98 تعداد 808  فقره تسهیلات ارزان قیمت به مبلغ 118 میلیارد ریال به عشایر و تشکل های عشایری آسیب دیده ناشی از خشکسالی پرداخت شده است . وی افزود : تعداد 933 فقره تسهیلات به مبلغ 230 میلیارد ریال در قالب سرمایه گردش پرواربندی دام در زنجیره تولید امور عشایر پرداخت شده است.

 

حمایت بانک کشاورزی از توسعه کشت گلخانه ای

 

مدیر شعب بانک کشاورزی استان لرستان با اعلام حمایت از طرح های توسعه کشت گلخانه ای به عنوان یکی از راه های جهش تولید در بخش کشاورزی اظهار داشت: از ابتدای سال 99 تا پایان مرداد ماه از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 قانون بودجه ، بیش از 95 میلیارد ریال تسهیلات به 8 طرح احداث گلخانه  به مساحت 15200 متر مربع پرداخت شده است.

 

جهانی میر در تشریح عملکرد این بانک برای مساعدت با کشاورزان در زمینه وصول مطالبات، خاطر نشان کرد: با اجرای بند "خ" تبصره 33 قانون برنامه ششم توسعه  به تعداد  9407 پرونده مشتریان دارای بدهی رسیدگی و مبلغ 825 میلیارد ریال سود و دیرکرد بدهی کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی مورد بخشودگی قرار گرفت. وی گفت: همچنین با جذب بیش از 316 میلیارد ریال از یارانه تخصیصی بند "ل" تبصره 16 قانون برنامه بودجه تعداد 2040 فقره از مطالبات کشاورزان استان به مبلغ 370 میلیارد ریال تعیین تکلیف و تسویه شد.

 

مدیر بانک کشاورزی استان بیمه کشاورزی را از الزامات فعالیت در بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: در سال زراعی 98-99که از مهرماه 98 آغاز شده است با پوشش سطوح بیمه زراعی، دامی و باغی در میان کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی استان، تا کنون جمعا 38366 بیمه نامه صادر شده است و با بررسی های انجام شده در زمینه خسارت وارده در سال زراعی 98-99  بیش از 44.5 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و تولید کنندگان بخش زراعی، باغی ودامی استان پرداخت شد.

 

 

کد خبر 965028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha