۵ طرح عمرانی و اقتصادی در بندر آستارا به بهره برداری رسید

در چهارمین روز از هفته دولت، ۵ طرح عمرانی و اقتصادی در مجتمع بندری آستارا افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، در چهارمین روز از هفته دولت، فاز نخست پایانه غلات و پست برق فشار قوی مجتمع بندری آستارا امروز(چهارشنبه، ۵ شهریور) با حضور استاندار گیلان، مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان، نماینده مردم آستارا در خانه ملت، سرپرست فرمانداری و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

انبار هانگار یا دورباز، سیلوی ذخیره غلات، دستگاه مکنده غلات، پست برق و پروژه محوطه سازی بندر از جمله طرح هایی بودند که در قالب پایانه غلات، امروز در مجتمع بندری آستارا به بهره برداری رسیدند.

 

برای تکمیل و بهره برداری این طرح ها در مجموع ۶۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است که ۸۰ میلیارد ریال آن را اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان برای تامین برق مجتمع بندری آستارا هزینه کرده و مابقی را نیز بخش خصوصی برای احداث پایانه غلات و محوطه سازی بندر هزینه کرده است.

 

با بهره برداری از این طرح های اقتصادی و عمرانی برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

 

گفتنی است، بندر چند منظوره آستارا در غرب استان گیلان و حاشیه دریای خزر با ۶۰ هکتار وسعت، به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا به شمار می رود.

کد خبر 965097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha