همکاری بچه های مسجد در برگزاری سلامت عزاداری‌های حسینی و تداوم کمک‌های مومنانه

حجت‌الاسلام شجاعی با اشاره به به برگزاری ایمن و سالم عزاداری‌های حسینی در مساجد و هیئت‌ها، گفت: رویکرد اهالی مسجدالرسول(ص) در محرم و صفر امسال استمرار کمک‌های مومنانه و خدمت‌رسانی به محرومان است.

حجت الاسلام والمسلمین «غلامعلی شجاعی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه طبق اظهارنظر مسئولان مربوطه، مساجد تاکنون در آزمون مهم برگزاری ایمن و سالم عزاداری حضرت امام حسین (ع) که محل برخی انتقادات از سوی دشمنان یود، موفق بوده اند، اظهار کرد: وحدت فعالان مسجدی به ویژه اعضای هیئت امنا، بسیج و کانون فرهنگی هنری و همراهی سایر نمازگزاران تحت هدایت ائمه جماعات، مهم ترین عامل این موفقیت بوده است که ان شاءالله این همدلی و مشارکت ماندگار نیز خواهد بود.

 

امام‌ جماعت مسجدالرسول (ص) (واقع در تهران، ضلع شمال غربی میدان رسالت) افزود: رویکرد این مسجد در محرم امسال افزایش مشارکت مردمی در خدمت رسانی به نیازمندان بوده که الحمدالله تاکنون میزان این مشارکت باوجود تمام مشکلات اقتصادی رشد چشمگیری نسبت به سال های گذشته داشته است که عموما صرف مربوط به تهیه بسته های ارزاق برای کمک مومنانه به نیازمندان شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم سوگواری حسینی همراه با سخنرانی مذهبی و مداحی در دهه اول محرم پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجدالرسول (ص) برگزار می شود، گفت: اعضای کانون فرهنگی هنری این‌ مسجد که همیشه به ما در برگزاری برنامه ها کمک می کنند این بار نیز مشارکت خوبی در برگزاری سالم مجالس عزاداری داشته اند و هر رور در ضدعفونی کردن شبستان و فضای باز این خانه خدا مشارکت می کنند.

 

شجاعی تاکید کرد: کانون فرهنگی هنری و بسیج مسجدالرسول (ص) همچنین در اجرای پویش «هر خانه، یک حسینیه» نیز مشارکت و تاکنون بیش از ۴۰۰ پرچم مشکی در ابعاد مختلف میان شهروندان محله رسالت توزیع کرده اند.

 

وی در ادامه ماه محرم را بهترین فرصت برای انتقال معارف دینی به نسل جوان دانست و تاکید کرد: یک اندیشمند مسیحی گفته بود اگر ما شخصیتی همچون امام حسین (ع) شیعیان داشتیم پرچم مسیحیت را در سرتاسر دنیا به اهتزار درمی آوردیم؛ این درحالی است که گاهی ما به راحتی از کنار فرصت ارزشمند محرم می گذریم و یادمان می رود که باید برای تعمیق باورهای جوانان تلاش کنیم. برخی از مساجد و هیئت ها برنامه ریزی دقیق و عمیقی برای برگزاری مجالس مذهبی نمی کنند درحالی که هر مناسبت، فرصتی منحصربه فرد برای تقویت معرفت و بصیرت دینی مردم است.

کد خبر 965150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha