مراسم« احلی من العسل» در قرچک برگزار شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت: هشتمین دوره مراسم سوگواره احلی من العسل به پاس زنده نگه داشتن نام و یاد شهید نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم در گلزار شهدای قرچک برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران، هشتمین دوره مراسم سوگواره احلی من العسل به پاس زنده نگه داشتن نام و یاد شهید نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم در گلزار شهدای قرچک برگزار شد .

غلامرضا بختیاری مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک، در حاشیه برگزاری این مراسم معنوی در قرچک اظهار داشت:  هشتمین دوره  این مراسم ملی مذهبی با حضور دانش آموزان چندین دبیرستان دوره متوسطه اول و دوم و مسئولان شهرستان در گلزار شهدای گمنام شهرستان برگزار شد.

 وی گفت: هدف از برگزاری مراسم معنوی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و  زنده نگهداشتن فرهنگ از خود گذشتگی و انتقال آن به نسل های آینده می باشد.

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک افزود:  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ولایت مداری و ولایت پذیری از موضوعاتی است که در آموزش و پرورش و پرورش حائز اهمیت است چرا که در بیانیه گام دوم انقلاب حضرت امام خامنه ای به آن اشاره کرده و در سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش نیز وجود دارد.

 این مسئول گفت:  اجرای باشکوه این مراسم باعث می شود تا جوان و نوجوان کشور با اهداف والای قیام کربلا آشنایی بیشتر داشته باشند.

 بختیاری بیان داشت: باید اهداف والای قیام عاشورا برای نوجوانان و جوانان بازگو کنیم تا نسبت به موضوع احلی من العسل آشنایی بیشتر داشته باشند، با فرهنگ سازی بیشتر در مدارس فرهنگ ولایت مداری و ولایت پذیری در بین جوانان و نوجوانان تقویت شود.


وی خاطر نشان کرد: این مراسم معنوی همزمان با سراسر کشور در شهرستان قرچک و با حضور دانش آموزان با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

کد خبر 965213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha