«همایش احلی من العسل» در بندر آستارا برگزار شد

«همایش احلی من العسل» به یاد شهید ۱۳ ساله کربلا، حضرت قاسم(ع) در بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، همایش «احلی من العسل» چهارشنبه(۵ شهریور) همزمان با هفتمین روز از ماه محرم و با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور نوجوانان و جوانان به یاد شهید ۱۳ ساله کربلا، حضرت قاسم (ع) در شهر مرزی آستارا برگزار شد.

 

در این همایش نوجوانان و جوانان آستارایی با تن کردن پیراهن‌های مشکی و سربندهای منقش به شعار «یا حسین(ع)» و «یا اباالفضل(ع)» با برپایی دسته عزاداری خیابانی در صفوف منظم حرکت خود را از مزار شهدای گمنام این شهرستان آغاز کرده و پس از طی مسیر مزار تا چهار راه مصلی به عزاداری پرداخته و پس از پایان مراسم به طرف مزار شهدای والامقام شهرستان حرکت کرده و با تجمع در این مزار ضمن تجدید بیعت با شهدا به سینه زنی پرداخته و به سر و سینه زدند.

 

سوگواران در این دسته عزداری خیابانی ضمن همخوانی و سینه زنی در سوگ شهادت حضرت قاسم (ع) شهید ۱۳ ساله واقعه خونین کربلا، عشق و ارادت خود را به حسین بن علی(ع) و یاران مظلومش به نمایش گذاشتند.

 

همایش«احلی من العسل» هرساله با حضور دانش آموزان پسر به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت پذیری نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا، حضرت قاسم ابن الحسن (ع) برگزار شد.

 

حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» در این همایش،اظهارکرد: یکی از پیام‌هایی که حضرت قاسم (ع) به همه نوجوانان و جوانان این بود که برای دفاع از ولایت سن و سال مهم نیست و اگر لازم باشد باید همه شهید شوند تا راه ولایت و امامت زنده و اسلام برای همیشه جاودانه باقی بماند.

 

امام جمعه بندر آستارا افزود: حضرت قاسم (ع) تا آخرین قطره خون و نفس خود در برابر ظلم ایستاد و جان خود را فدای ولایت و اسلام کرد.

 

وی با اشاره به اینکه همایش «احلی من العسل» یادآور شجاعت و شهامت های حضرت قاسم(ع) است، تصریح کرد: حضرت قاسم(ع) نوجوان ۱۳ ساله ای است که در کربلا حضور داشت و در برابر دشمنان ایستاد و جنگ کرد و به شهادت رسید.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه حضرت قاسم(ع) در روز عاشورا علی‌رغم سن کم و نوجوان بودن بهترین تصمیم را گرفت، گفت: یکی از ویژگی های ممتاز حضرت قاسم(ع) این بود که با وجود اینکه نوجوان بود بینش و آگاهی بالایی داشت.

 

گفتنی است، همایش بزرگ دانش آموزی  «احلی من العسل» بندر آستارا با همکاری هیئت رزمندگان اسلام آستارا و با مشارکت اداره آموزش و پرورش، دفتر امام جمعه، اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره تبلیغات اسلامی و بنیاد شهید و امورایثارگران برگزار شد.

کد خبر 965300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha