​ضرورت برنامه ریزی برای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در گرگان

​فخرالدین گفت: دشمن به دنبال آن است که ایثارگری های ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس فراموش شود و لذا برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در گرگان باید به شکل ویژه دیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «وحید فخرالدین» صبح امروز (پنجشنبه ۶ شهریور) در شورای اداری شهرستان گرگان اظهار کرد: کتاب دفاع مقدس بنا است که نگارش شود و همه دستگاه ها در آن دوران نقش پررنگی داشتند و نمی توانیم بیان کنیم که سپاه و بسیج و ناجا در آن زمان نقش ایفاء کردند.

 

فرمانده سپاه ناحیه گرگان ادامه داد: نقش اداره پست را نمی توانیم از دفاع مقدس حذف کنیم امکانات ارتباطی در آن زمان اینگونه وسیع وجود نداشت و در آن زمان این دستگاه بسیار پرتلاش بود.

 

فخرالدین بیان کرد: آموزش و پرورش چه در حوزه فرهنگیان و چه در حوزه دانش آموزان نقش پررنگی در خلق حماسه های دوران دفاع مقدس داشت و اداره راه، جهادکشاورزی، هلال احمر و غیره در آن روزها ایفاء نقش کردند.

 

وی بیان کرد: بنا است کتابی در راستای بررسی نقش دستگاه های اجرایی و مردم استان پس از چهل سال نگارش شود و عملکرد فعلی دستگاه ها نشانگر میزان تلاش آنها در این کتاب است و بنا نیست که این کتاب بار دیگر نگارش شود و یا اصلاحیه ای بخورد و لذا همکاری دستگاه های اجرایی در تدوین این کتاب که در کتابخانه ملی و استان گلستان ثبت می شود بسیار مهم است.

 

فرمانده سپاه ناحیه گرگان متذکر شد: این کتاب به عنوان یک مرجع برای ارائه نشان دادن ایثارگری ها و رشادت های هشت سال دفاع مقدس در نظر گرفته شده است و انتظار داریم که همکاری لازم در این بخش صورت بگیرد.

 

فخرالدین افزود: دشمن هر کاری که از دستش بر می آمد انجام داد تا چهلمین سال پیروزی انقلاب را نبینیم و با این وجود به فضل الهی مردم به انقلاب پایبند هستند و محکم پای انقلاب ایستادند.

 

وی ابراز داشت: در ایام کرونا که به صورت اپیدمی تبدیل شده است همه دنیا درگیر شده است و اگر بخواهیم حساب کنیم هنوز هم ما در حال دفاع هستیم و لذا به کادر درمانی رزمنده جبهه سلامت می خوانیم.

 

فرمانده سپاه ناحیه گرگان یادآور شد: هیچ جایی جز انقلاب اسلامی در دنیا پیدا نمی شود که مردم خود برای دستگیری از نیازمندان و اقشار آسیب دیده پیشقدم باشند و لذا دفاع ما همچنان باقی است.

 

فخرالدین افزود: به دلیل کرونا نباید نسبت به چهل سالگی دفاع مقدس غفلت کنیم و در جلسه ای که چند روز گذشته برگزار شد تاکید کردیم که دستگاه های اجرایی برای چهلمین سالگرد هشت سال دفاع مقدس باید برنامه ویژه ای وجود داشته باشد و کارگروه های مختلفی در این زمینه تشکیل شده است.

 

کد خبر 965304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha