شیوع کرونا خسارات زیادی به اقتصاد و صنعت گردشگری استان وارد کرد

براتی با بیان اینکه سند توسعه راهبردی صنعت گردشگری استان با الهام از سند توسعه کشوری و با رویکرد مشارکت حداکثری بخش خصوصی در آینده نزدیک بومی ‌سازی خواهد شد، گفت:شیوع کرونا خسارات زیادی به اقتصاد و صنعت گردشگری استان وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد صادق براتی» عصر( ۵ شهریور) در ستاد اجرایی خدمات سفر استان با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا و کاهش سفرها،خسارت سنگینی را به صنعت گردشگری استان وارد کرده است، گفت: از آنجا که اقتصاد استان تا حد زیادی وابسته به زائر و صنعت گردشگری است، شیوع بیماری کرونا و کاهش محسوس سفرها به استان خسارات زیادی به اقتصاد و صنعت گردشگری استان وارد کرد اما با حمایت‌های دولت و همراهی و همدلی بخش خصوصی ان‌شاءالله از این بحران عبور خواهیم کرد.

 

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: در ایام ابتدایی شیوع بیماری کرونا و وجود محدودیت‌ها، بخش خصوصی، اماکن اقامتی و گردشگری با همراهی مناسب توانستند کمک شایانی به کاهش شیوع این بیماری کنند و هم‌اکنون نیز تمامی این واحدها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند.

 

براتی با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیان کرد: همچنان محدودیت‌های پذیرش زائر و مسافر در مهمانسراها و اماکن اقامتی دولتی وجود دارد و این موضوع توسط کمیته ارزیابی ستاد خدمات سفر مرتب در حال رصد است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن ایام عاشورا و تاسوعای حسینی و احتمال افزایش استفاده از ناوگان حمل و نقل برون شهری، رعایت بیش از پیش شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دستور کار کمیته حمل و نقل ستاد قرار گرفته است.

 

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: سند توسعه راهبردی صنعت گردشگری استان با الهام از سند توسعه کشوری و با رویکرد مشارکت حداکثری بخش خصوصی در آینده نزدیک بومی‌سازی خواهد شد و برنامه‌های آینده صنعت گردشگری بر اساس این سند تنظیم خواهد شد تا شاهد شکوفایی بیش از پیش این صنعت در استان باشیم.

کد خبر 965309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha