درس عاشورا، ایستادگی و مقاومت در مقابل ظلم و ظالمان است

حجت‌الاسلام فاطمی با بیان اینکه درس عاشورا، ایستادگی و مقاومت در مقابل ظلم و ظالمان است که باید در تمام دوران‌ها به مردم گوشزد شود گفت: مهم‌ترین وظیفه مردم پررنگ کردن عاشورا و برگزاری باشکوه آن است.

«حجت‌الاسلام محسن فاطمی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با تسلیت ایام سوگواری و شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: حادثه عاشورا مختص به یک زمان و مکان خاص به نام کربلا نیست بلکه مختص به تمام زمان‌ها، دوران‌ها و مکان‌ها است و هر مکانی می‌تواند کربلا باشد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری یاسین مسجد سیدالشهدا (ع) اندیمشک با اشاره به اینکه ندای امام حسین (ع) برای همه عصرها و دوران‌ها است افزود: وظیفه ما در مقابل ماه محرم و عاشورا امام حسین (ع) این است که این حادثه تاریخی را باشکوه برگزار کنیم تا از ذهن‌ها فراموش نشود.

 

وی با بیان اینکه ماندگاری هر چیزی نیاز به هیاهو، تجمع و باشکوه برگزار شدن دارد اذعان داشت: دشمنان در دوران‌های مختلف به دنبال کم‌رنگ کردن عاشورا بوده و هستند اما این امر محقق نخواهد شد.

 

حجت‌الاسلام فاطمی تصریح کرد: دشمنان تمام برنامه‌ریزی‌های خود را انجام می‌دهند تا بتوانند مردم را نسبت به موضوع و مفهوم اصلی عاشورا بی‌توجه کنند که در این راستا مسلمانان باید هوشیار باشند که عاشورا هم مثل غدیر فراموش نشود.

 

وی مهم‌ترین وظیفه مردم را پررنگ کردن عاشورا دانست و عنوان کرد: مراسم عاشورا باید هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود که خوشبختانه مردم در این زمینه به صورت خودجوش فعالیت می‌کنند.

 

مدیر کانون یاسین اندیمشک بیان کرد: درس عاشورا، ایستادگی و مقاومت در مقابل ظلم و ظالمان است که باید این درس در تمام دوران‌ها به مردم گوشزد شود.

 

وی ادامه داد: با توجه به دستور ستاد کرونا مبنی بر ممنوعیت برگزاری مراسم در فضای بسته و مسقف، مسجد سیدالشهدا (ع) اندیمشک اقدام به برگزاری مراسمات عزاداری در حیاط مسجد به مدت زمان یک ساعت و با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و تهیه ماسک و دستکش برای عزاداران حسینی کرده است.

 

حجت‌الاسلام فاطمی اضافه کرد: این مراسم هر شب از طریق صفحه اینستاگرام هیئت عشاق المهدی (عج) به صورت آنلاین پخش می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 

وی از اجرای طرح احسان حسینی خبر داد و خاطر نشان کرد: در این طرح بسته‌های معیشتی جهت تقسیم میان فقرا و نیازمندان تهیه و در روز عاشورا توزیع می‌شوند.

کد خبر 965369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha