افتتاح ایستگاه کاهش آسیب در گرگان/ ساخت ۷۱  واحد مسکونی برای خانواده های دو معلول و  زنان سرپرست خانوار

حسینی از افتتاح نخستین ایستگاه کاهش آسیب در استان گلستان در مناطق پرآسیب شهر گرگان خبر داد و گفت: در حال حاضر با استفاده از کارشناسان بهزیستی در این ایستگاه به ۳۵ معتاد خدمات ارائه می شود.

«سیدمهدی حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: پایگاه کاهش آسیب در نقطه پر آسیب شهر گرگان دایر شده است و کارشناسان ما در این پایگاه به پاتوق های مناطق پرخطر در بلوار الغدیر، قلعه خندان، کوی عرفان و شهرک بهزیستی سرکشی می کنند و به معتادان پر خطر  علاوه بر خدمات کاهش آسیب با انجام آزمایش های اچ.آی.وی و آموزش و توزیع یک وعده غذای گرم و سبک خدمات ارائه می کنند.

 

مدیرکل بهزیستی گلستان ادامه داد: این ایستگاه نخستین ایستگاه کاهش آسیب در مناطق پرآسیب در استان به شمار می رود و در حال حاضر به 35 نفر خدمات رسانی مستقیم می دهد.

 

حسینی بیان کرد: سازمان بهزیستی در حوزه بازتوانی، درمان و پیشگیری آسیب های اجتماعی فعالیت دارد و در سال گذشته 240 هزار نفر در حوزه پیشگیری اولیه، 21 هزار و 500 نفر در حوزه بازتوانی و درمان و دو هزار و 20 نفر نیز در حوزه کاهش آسیب از بهزیستی خدمات دریافت کردند.

 

وی افزود: افتتاح این پایگاه کاهش آسیب در نقطه پر خطر یکی از پروژه های هفته دولت به شمار می رود و در این مرکز با نیروهای آموزش دیده در مناطق پر خطر ارائه خدمت می شود.

 

مدیرکل بهزیستی گلستان بیان کرد: عملیات اجرایی ساخت 71 منزل مسکونی برای مددجویان بهزیستی با اولویت افرادی که دارای دو معلول و زنان سرپرست خانوار در هفته دولت در دستور کار قرار گرفت که اجرای ساخت این واحدهای مسکونی در مراسمی به صورت متمرکز  در روز گذشته در منطقه دوزین مینودشت آغاز شد.

 

کد خبر 965406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha