فیلم و عکس لازمه حفظ تاریخ و انتقال فرهنگ به آیندگان است

استاندار کرمان ویژگی ساخت سریال درباره شهید باهنر را حفظ تاریخ دانست و گفت: فیلم و عکس لازمه حفظ تاریخ و انتقال فرهنگ به آیندگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدجواد فدایی پنجشنبه(۶ شهریور) در آیین آغاز رسمی پیش تولید سریال «راز ناتمام» ویژه شهید باهنر در سخنانی یکی از روش های تربیتی را داشتن الگو دانست و گفت: شیوه زندگی و منش شهید باهنر می تواند الگو و سرمشق برای نسل جوان و همه ما باشد و در علم تربیت و به ویژه در تعالیم قرآنی اینکه انسان ها الگو و سرمشقی برای زندگی خود داشته باشند، توصیه شده است.

 

استاندار کرمان با بیان اینکه این سریال چند ویژگی ارزشمند و مهم دارد که به دلیل این ویژگی ها باید حمایت و کمک کنیم تا به نتیجه برسد؛ نخستین ویژگی را معرفی یک الگوی رفتاری عنوان و بیان کرد: یک جنبه سریال تکریم شهید است اما از دید ما به عنوان مسئولان اجرایی که باید به جامعه الگو معرفی کنیم و جوانان از آن تبعیت کنند از این جنبه خیلی مهم است.

 

وی ادامه داد: ویژگی دیگر حفظ تاریخ است؛ کرمان یک استان فرهنگی است و این تاریخ باید حفظ شود و فیلم و عکس لازمه حفظ تاریخ و انتقال فرهنگ به آیندگان است لذا برای حفظ تاریخ استان کمک کنیم.

 

فدایی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی های این سریال این است که به ارتقا هنر کمک می کنیم زیرا یک تجربه جدید است؛ اظهار داشت: در حقیقت با این کار داریم صنعت هنر و نمایش را توسعه می دهیم.

 

وی بیان کرد: البته کرمان در این زمینه سابقه دارد و اولین سینمای ایران در کرمان به نام سینما تابان بوده که در صدد هستیم به شکل موزه در بیایید و علاوه بر این دنبال ایجاد شهرک سینمایی در کرمان هستیم که دو نقطه نیز برای آن در نظر گرفته شده که اگر احداث شود به تهیه سریال ها سرعت می بخشد.‌

 

 

کد خبر 965478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha