کاهش ۶۰ درصدی حمل و نقل مسافر در ۵ ماهه نخست سال به دلیل شیوع ویروس کرونا

علیخانی با اشاره به کاهش مسافرت ها به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: در ۵ ماهه نخست سال به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش ۶۰ درصدی حمل و نقل مسافر نسبت به سال قبل بوده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « علی علیخانی» ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان متشکل از حدود ۴۲۰ نفر پرسنل و 281 دستگاه ماشین آلات با 4 معاونت و 11 اداره شهرستانی و بخش در استان یزد انجام وظیفه می کند.

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد خاطرنشان کرد: در حوزه راهداری بالغ بر 8 هزار و 400 کیلیومتر انواع راههای مواصلاتی تحت پوشش قرار دارد و خدمت رسانی می کند و در این راستا نیز طرح هایی مانند نوروزی، طرح های تابستانی و زمستانی را در دست اجرا دارد و به صورت شبانه روزی خدمات رسانی می کنند.

 

وی ادامه داد: مهمترین اقدامات این بخش فراهم کردن بستر مناسب برای تردد حمل و نقل عمومی و شخصی است و علائم ایمنی عمودی و افقی را در دست اجرا دارد.

 

علیخانی بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن استان یزد در چهارراه مواصلاتی کشور، بحث ترانزیت کالای مورد نیاز کشور را نیز مدیریت می کنند.

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: در زمینه رفاهی نیز محتمع خدمات رفاهی بین راهی و راهدارخانه ها در این حوزه پیگری می شود که بخش عمده خدمات آن مربوط به خدمات عمومی است و در زمینه اداری مالی نیز پرسنل و حقوق انها را پیگیری می کند.

 

علیخانی تصریح کرد: حوزه حمل و نقل نیز در دو بخش کالا و مسافر است.

 

وی افزود: طرح ملی ارتقای جاده های کشور در نیمه دوم سال گذشته آغاز شده است و ما نیز به تبعیت از سازمان در دستور کار خود قرار داده ایم و بر اساس آمارهای کشوری حدود 10 تا 12 درصد جاده های کشور از خرابی با شدت بالا برخوردار هستند و بین 15 تا 25 درصد نیز از خبرابی متوسط و 25 تا 70 درصد نیز از خرابی کم برخوردار هستند و حدود 30 درصد جاده ها نیاز به مرمت ندارند که این موضوع توسط تیم های مرکزی سازمان و استان ها با بازدید حضوری و دستگاه الکترونیکی خاص برداشت شده است.

 

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد خاطرنشان کرد: دو محور مواصلاتی نایین-انار – مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و محوز یزد- تفت- ابرکوه - شیراز که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند مورد توجه قرار گرفته و در حال بهسازی هستند و مابقی محورها بر اساس اعتبار ملی و استانی مورد توجه قرار می گیرند.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه ما روستای بالای 20 خانوار نداریم که جاده نداشته باشند و جاده های مواصلاتی استان نسبت به کشور در تراز خوبی قرار گرفته و کیفیت جاده های ما جز 5 استان بالای کشور هستند.

 

علیخانی بیان کرد: در حوزه مسافر به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد آسیب جدی بودیم و هنوز هم رونق جدی ندارد زیرا معتقدیم که نباید سفر انجام گیرد.

 

علیخانی تصریح کرد: در سال ۹۸ آمار حمل و نقل مسافر حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر از مبدا یزد داشتیم که ۱۰۸ هزار سفر و یک میلیون و ۵۰۵ هزار مسافر را جایه جا کردیم و در سال ۹۹ در ۵ ماهه ابتدای سال ۳ هزار و ۲۶۶ سفر و ۲۶۳ هزار و ۱۸۶ مسافر را در قالب سفرهای با ناوگان عمومی انجام داده ایم که در مقایسه با ۵ ماهه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش داشته است.

 

وی افزود: فروش بلیط اینترنتی، استقرار وب کیوسک برای مراجعه به شرکت ها برای تهیه بلیط از جمله اقدامات ما در این زمینه است.

 

کد خبر 965510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha