تعامل دستگاه‌های فرهنگی در تحقق اهداف فرهنگی اثرگذار است

حجت‌الاسلام مختار کرمی با تاکید بر تعامل بین سازمان تبلیغات و اوقاف گفت: تعامل دستگاههای فرهنگی در راستای تحقق اهداف فرهنگی اثرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع روحانیون مستقر شهرستان قروه اظهار کرد: امروز نیازهای جامعه به‌ویژه جوانان تغییر یافته و مبلغان نباید به نیازهای جدید پاسخ‌های کهنه بدهند بلکه باید خود را با علم روز مجهز کنند تا توان پاسخگویی نیاز مخاطبان خود را داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه توجه به رنگ، نژاد و مذهب در امر تبلیغ نتیجه معکوس دارد، افزود: نباید این موارد توسط مبلغان پررنگ شود.

 

وی خاطر نشان کرد: مبلغ نباید دائما از عناصری همچون عذاب، تنبیه و مجازات الهی در سخنرانی‌ها استفاده کند و سپس اعلام دارد که اسلام سهل است چراکه با این شیوه تبلیغ اسلام را در نظر مخاطب بد جلوه می‌دهد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان با قدردانی از زحمات روحانیون مستقر از همکاری اوقاف و امور خیریه با سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و یادآور شد: تعامل دستگاههای فرهنگی در راستای تحقق اهداف فرهنگی اثرگذار خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام کرمی اعلام کرد: مبلغ نباید مردم را برای ارتباطات اجتماعی تحت فشار قرار دهد و اسلام را به قرآئت، برداشت و ادبیات خود برای مردم تبلیغ کند.

 

وی بر ترویج شریعت آسان تاکید کرد و بیان داشت: فرهنگ ساده بیان کردن مخاطب را به سمت اهداف دینی و اسلامی سوق می‌دهد.

 

گفتنی است؛ این نشست به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در شهرستان قروه برگزار شد.

 

کد خبر 965517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha