نماز جمعه بندرعباس برگزار خواهد شد

امام جمعه شهرستان بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: نماز جمعه شهرستان بندرعباس در تاریخ هفت شهرویور ماه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام «محمد عبادی‌زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس،‌با اعلام خبر برگزاری نماز جمعه در تاریخ  هفتم شهریور اظهار کرد: مطابق هفته گذشته این نماز جمعه با حفظ و رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان از مومنین نمازگزاران خواست در خانه وضو بگیرند و تصریح کرد: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری منحوس کرونا برای حضور در مسجد از ماسک، دستکش، مهر و سجاده شخصی استفاده شود.

 

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده ادامه داد: بانوان برای حضور در نماز جمعه از چادر شخصی و مخصوص خود استفاده کنند.

 

وی با بیان این نکته که صحن وشبستان مسجد جامع نیز به منظور پیشگیری از کرونا قبل و بعد از برپایی نماز جمعه ضدعفونی خواهد شد، بیان داشت: هماهنگی لازم بین ستاد و دستگاه های اجرایی همچون استانداری، فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت ، اورژانس، آتش نشانی، نیروی انتظامی، بسیج وسپاه امام سجاد علیه السلام و دیگر دستگاه ها و سازمان های ذی ربط جهت در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای حضور مومنان نمازگزار انجام شده است.

 

امام جمعه شهرستان بندرعباس خاطرنشان کرد: به جهت حفظ سلامتی نماز گزاران از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده نخواهیم کرد.

 

حجت‌الاسلام عبادی زاده از نمازگزاران خواست که فرزندان خردسال خود را به همراه نیاورند و ادامه داد: زیرا مهد آدینه ستاد نماز جمعه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود. افراد سالخورده نیز به جهت حفظ سلامتی خود از آمدن به مسجد جامع در روز جمعه پرهیز کنند.

 

وی تشریح کرد: مومنین نماز گزار باید درنظر داشته باشند که قبل و بعد از نماز از مصافحه و دست دادن به یکدیگر خودداری کنند و در صورت مشاهده علائم بیماری از حضور در مسجد بپرهیزند.

 

گفتنی است؛ استاندار هرمزگان به‌مناسبت هفته دولت سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته خواهد بود.

کد خبر 965553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha