حوزه فعالیت کتابخانه ها لزوم همکاری برای رفع مشکلات بودجه ای را بیشتر کرده است

حجت الاسلام سبزیان گفت:حوزه وسیع فعالیت کتابخانه ها از مراکز شهرستانها تا مناطق روستایی و حاشیه شهرها و فعالیت متنوع و گسترده کتابخانه ها لزوم همکاری و همراهی برای رفع مشکلات بودجه ای کتابخانه های عمومی را بیش از پیش کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «علی اکبر سبزیان» امروز (۶ شهریور) در مراسم رونمایی از دستگاه ضدعفونی کننده کتاب ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) گفت:با توجه به شرایط خاص کشور بعد از شیوع ویروس کرونا و ضرورت توجه به دستور العملهای بهداشتی جهت حفظ سلامت کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی از ابتدای شیوع این ویروس راهکارهای مناسب و توصیه شده جهت جلوگیری از ویروس کرونا انجام شده است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: کتاب‌ها و منابع بازگشتی در کتابخانه ها می‌توانند محل مناسبی برای تجمع انواع ویروس، باکتری و قارچ باشند به خصوص با شرایط ویژه کنونی و وجود ویروس کووید ۱۹، کتاب ها حتما به گندزدایی و یا قرنطینه نیاز خواهند داشت.

 

وی افزود: تهیه دستگاه ضد عفونی کتاب و اسباب بازی به همین جهت از طرف اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی پیگیری و با تلاش و همت جهادی جوانان خلاق و مبتکر شرکت دانش بنیان داده پرداز تاراتک شرق ساخته شد و در حال حاضر شاهد آغاز بهره برداری از این دستگاه هستیم.

 

حجت الاسلام سبزیان با اشاره به کارکرد کتابخانه های عمومی به عنوان فرهنگسراها و کانونهای فرهنگی در نقطه نقطه کشور، گفت: حوزه وسیع فعالیت کتابخانه ها از مراکز شهرستانها تا مناطق روستایی و حاشیه شهرها و فعالیت متنوع و گسترده کتابخانه ها لزوم همکاری و همراهی برای رفع مشکلات بودجه ای کتابخانه های عمومی را بیش از پیش کرده است.

کد خبر 965555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha