برگزاری ملی چهاردهمین آئین «نوگلان حسینی» با همکاری ستاد فهما/ ۱۳ شهریورماه؛ آخرین مهلت ارسال آثار

عسکری با اعلام برگزاری ملی چهاردهمین آئین «نوگلان حسینی» با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، گفت: این آئین با موضوع مداحی در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می‌شود.

«حمید عسکری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری چهاردهمین دوره آیین «نوگلان حسینی» با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خبر داد و اظهار کرد: این آیین تجلیل همانند سال های گذشته، در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می شود.

 

معاون آفرینش و اجرای فرهنگسرای اندیشه بیان کرد: امسال به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا و با توجه به اینکه بسیاری از برنامه ها به صورت مجازی برگزار می شود، به همین جهت امسال علاقه مندان به شرکت در این آیین تجلیل باید ویدئو 3 تا 5 دقیقه ای از مداحی خود را تهیه و به دبیرخانه آیین نوگلان حسینی به درگاه اینترنتیww.qurantv.ir یا www.nogolanhosseini.ir بارگذاری و ارسال کنند.

 

عسکری تصریح کرد: پس از جمع آوری آثار رسیده، داوری اولیه صورت می گیرد و قبل از مرحله نهایی راستی آزمایی انجام می شود و داوران نکات آموزشی را به شرکت کنندگان ارایه می کنند.

 

وی به تفاوت های برگزاری این دوره از آیین تجلیل از نوگلان حسینی با سال های گذشته اشاره کرد و گفت: تا سال قبل، این برنامه در تهران برگزار می شد، اما امسال این آیین به صورت ملی و با همکاری جدی تر شبکه قرآن و معارف سیما برگزار می شود، طوری که شبکه قرآن و معارف سیما در پانزده برنامه در زمان های مختلف اقدام به پخش چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی خواهد کرد. ضمن اینکه سازمان دانش آموزی کشور و کانون مداحان نیز در برگزاری این آیین تجلیل با فرهنگسرای اندیشه همکاری دارند.

 

عسکری مهلت ارسال آثار به دبیرخانه برگزاری چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی را تا 13 شهریورماه جاری اعلام و تاکید کرد: داوری مرحله اول 14 تا 16 شهریورماه انجام می شود و داوری نهایی و ضبط تلویزیونی از سوی شبکه قرآن و معارف سیما هم از 20 تا 30 شهریورماه صورت می گیرد.

 

عسکری با اشاره به شاخص های در نظر گرفته شده برای برگزیدگان آیین «نوگلان حسینی»، گفت: برای شرکت کنندگان مقطع ابتدایی خوش‌صدایی و تلفظ صحیح عبارات و احادیث و برای مقطع متوسطه اول و دوم هم علاوه بر خوش صدایی، مقتل‌شناسی، رعایت اصول مداحی و روضه‌خوانی مدنظر قرار گرفته است.

 

معاون آفرینش و اجرای فرهنگسرای اندیشه با اشاره به ظرفیت 25 هزار باب کانون فرهنگی هنری در کشور ابراز کرد: ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت قابل توجهی برای اطلاع رسانی در مورد آیین نوگلان حسینی است که می توانند از طریق پایگاه های اطلاع رسانی کانون های فرهنگی هنری مساجد تبلیغ و معرفی کنند.

 

معاون آفرینش و اجرای فرهنگسرای اندیشه به اهداف برگزاری آیین نوگلان حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: پرورش مداحان تراز انقلاب اسلامی، شناسایی استعدادهای بالقوه مداحان نوجوان، تقویت و انتقال سیره اهل بیت(ع) به مداحان نوجوان، آشنا کردن آنها با احادیث معتبر و انس نوجوانان با حضرت اباعبدالله(ع) و یارانشان از اهداف برگزاری آیین نوگلان حسینی است.

کد خبر 965650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha