اعزام سه هزار روحانی از سوی سازمان اوقاف برای روضه های خانگی/آغاز مرحله دوم اعطای کتیبه «این خانه عزادار حسین است»

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه تقویت روضه های خانگی یکی از رویکردهای سازمان اوقاف و امور خیریه است، گفت: به همین منظور امسال سه هزار روحانی برای برگزاری جلسات روضه خانگی از سوی این سازمان در حال اعزام است.

حجت الاسلام «سید محمد کاظم موسوی متقی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به اعزام بیش از سه هزار مبلغ  و روحانی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای جلسات روضه خانگی منازل گفت: با توجه به اینکه سیاست کلی ستاد ملی مبارزه با کرونا در شرایط بحران کرونا برگزاری جلسات روضه و مجالس خانگی با جمعیت کم به جای تجمعات چند هزار نفری است، به همین منظور امسال سیاست سازمان اوقاف و امور خیریه تقویت روضه های خانگی است.

 

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور بیان کرد:  روضه های خانگی که از رسومات گذشته بود، مدتی بود که کمرنگ شده بود و امسال به دلیل بحران کرونا تلاش کردیم که این جلسات را تقویت کنیم.

 

وی ادامه داد: خانواده ها می توانند درخواست های خود برای حضور روحانی را به امامزاده نزدیک منازلشان مطرح و ما نیز روحانی به منازل آنها اعزام می کنیم و در صورتی که خانواده ها هزینه حضور روحانی نداشته باشند، سازمان اوقاف و امور خیریه به آنها کمک خواهد کرد.

 

مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین از آغاز مرحله دوم اعطای کتیبه «این خانه عزادار حسین است»، خبر داد و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه به ‌منظور حمایت از روضه‌های خانگی در ایام شیوع ویروس کرونا، کتیبه‌ای را با شعار«این خانه عزادار حسین است» تولید کرده است که در مرحله اول تمامی این کتیبه‌ها تنها پس از چند ساعت از توزیع در سایت عقیق، توسط عزاداران حسینی خریداری شد.

 

 

حجت الاسلام موسوی متقی خاطر نشان کرد: این طرح با هدف ترویج شعائر حسینی و با شعار «هر خانه، یک هیئت» با همکاری سایت عقیق در حال اجرا است  و درخواست‌کنندگان هزینه ۱۱ هزار تومانی را به شرکت پست پرداخت و این کتیبه برایشان ارسال می شود.

 

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: عزاداران حسینی که موفق به دریافت این کتیبه شده‌اند، می‌توانند پس از نصب این کتیبه، از آن عکس گرفته و با هشتک «این-خانه-عزادار-حسین-است» در پویش «هر خانه، یک هیئت» شرکت کنند.

کد خبر 965652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha