۵ پایگاه جاده ای امداد و نجات بین شهری افتتاح شد

رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: در هفته دولت پنج پایگاه امداد و نجات بین شهری با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان در استان هرمزگان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «مهدی ولی‌پور» در جمع امدادگران پایگاه امدادی حمیران اظهار کرد: پایگاه امداد و نجات بین شهری حمیران (یادمان شهید عباس صنعتی)، پایگاه امداد و نجات بین شهری بندرچارک (یادمان شهید علی سنگ کش) و پایگاه امداد و نجات چاه بنارد (یادمان مرحوم سید یوسف بنی هاشم) از جمله پایگاه‌هایی بودند که در هفته دولت به بهره‌برداری رسیدند.

 

رئیس سازمان امداد و نجات کشور عنوان کرد: پایگاه امداد و نجات بین شهری (جاده ای) حمیران (یادمان شهید عباس صنعتی) در زمینی به مساحت  چهار هزار متر مربع و زیر بنای  ۲۵۵ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

 

وی تصریح کرد: پایگاه امداد و نجات بین شهری بندرچارک (یادمان شهید علی سنگ کش) به مساحت  چهار هزار متر مربع و زیربنای ۲۵۵ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۸۶۰  میلیون ریال و پایگاه امداد و نجات چاه بنارد (یادمان مرحوم سید یوسف بنی هاشم) در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و زیر بنای ۲۵۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ۷۰۰  میلیون ریال اعتبار در هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

ولی‌پور با بیان اینکه دو پایگاه امداد و نجات بین شهری نیز در شهرستان های حاجی آباد و جزیره قشم نیز افتتاح شد، ابراز داشت: افتتاح پنج پایگاه امدادی در یک سال نشان از تلاش ها و پیگیری های مجموعه هلال احمر این استان دارد.

 

وی با اشاره به دغدغه های امدادگران افزود: از اوایل سال ۸۰ انواع و اقسام وظایف به هلال احمر واگذار شده اما الزامات قانونی آن تعیین نشده است. پیگیری ها و جلسات مستمری در خصوص پوشش های رفاهی امدادگران صورت گرفته تا امکان برخورداری از خدمات درمانی، رفاهی و اردوگاه‌ها فراهم شود.

کد خبر 965739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha