چند پروژه عمرانی، خدماتی و اشتغالزایی در هندیجان به بهره‌برداری رسید

چند پروژه عمرانی، خدماتی و اشتغالزایی با اعتبار ۵۷۰ میلیارد تومان با حضور شریعتی استاندار خوزستان در ششمین روز از هفته دولت در شهرستان هندیجان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی بویری» شامگاه (جمعه 7 شهریور) در آئین کلنگ‌زنی و افتتاح چندین پروژه بزرگ عمرانی به مناسبت هفته دولت در هندیجان که با حضور استاندار خوزستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته دولت پروژه‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوبی جهت اشتغالزایی در حوزه شهرستان هندیجان انجام شد که تاکنون مغفول مانده بودند.

 

فرماندار شهرستان هندیجان آغاز عملیات اجرایی شرکت فولاد هندیجان را آغاز صنعتی شدن این شهرستان دانست و اضافه کرد: این پروژه با اعتبار 300 میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده و سرمایه‌گذار تعهد کرده که آن را ظرف 30 ماه آینده به سرانجام برساند.

 

وی به کلنگ‌زنی طرح پرورش میگوو آبزی‌پروری در شهرستان هندیجان اشاره کرد و افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر 228 میلیارد تومان، یک پروژه سرمایه‌گذاری و بسیار شاخص در حوزه آبزی‌پروری است که بیش از یک‌هزار و 500 نفر اشتغال مستقیم خواهد داشت.

 

بویری با بیان اینکه امروز همچنین پروژه‌های شهرداری و حوزه تاسیس ادارات و سازمان‌هایی که در شهرستان بودند، افتتاح و کلنگ‌زنی شدند تصریح کرد: سرجمع اعتبارات پروژه‌های امروز 570 میلیارد تومان بود که 560 میلیارد تومان کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی و 10 میلیارد تومان پروژه‌هایی بود که افتتاح شدند.

 

وی یکی از مشکلات اصلی هندیجان را در بحث زیرساخت‌ها دانست که هم در حوزه خدمات به مردم و هم در جذب سرمایه‌گذار بسیار مؤثر است و عنوان کرد: سال گذشته پروژه‌هایی در حوزه آب، گاز و برق توسط استاندار خوزستان افتتاح شد و دهه فجر نیز پروژه فیبر نوری به بهره‌برداری رسید.

 

فرماندار هندیجان یاد آور شد: در بخش استغال و حجم سرمایه‌گذاری و جذب سرمای‌گذار که منجر به اشتغال پایدار خواهد شد هم شرکت فولاد هندیجان طرف 30 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و هم در حوزه آبزی‌پروری و توسعه مزارع پرورش میگو در صدد هستیم که هندیجان را به یکی از قطب‌های شیلات کشور تبدیل کنیم.

 

کد خبر 965865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha