عاشورا یک تحول عمیق و یک انقلاب تاریخ ساز است

ابدالی تکلو با تاکید بر اینکه نهضت عاشورا علاوه بر اینکه اثرات شگرف دینی، اعتقادی و معنوی را بر جای گذاشت، گفت: عاشورا یک تحول عمیق و یک انقلاب تاریخ ساز است.

«محمد ابدالی تکلو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) گفت:محرم در فرهنگ اسلامی یک تاریخ زنده، یک انقلاب خونین، یک مظلومیت آشکار و مجموعه ا‌ی از حماسه های بی نظیر است، محرم ماه خداست، ماهی که خون خدا بر زمین ریخت و بهترین بندگان خدا در دست بدترین موجودات زمینی به شهادت رسید.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی افزود:ماه محرم فصل شکفتن لاله های مقاومت خونین اسلام است، همان گونه که سرآغاز زوال حاکمیت های فاسد نیز است، محرم تاریخ است اما نه تاریخ عادی و روز مره زندگی، کار، فعالیت، مصرف و معامله، محرم تاریخ یک تحول عمیق و یک انقلاب تاریخ ساز است.

 

وی ادامه داد: محرم تاریخ شروع اصلاحات در نظام اجتماعی منحرف شده و تعلیمات فراموش شده اسلام است، یعنی تاریخ یک انقلاب مکتبی برعلیه فرهنگ منحرف و نظام سیاسی فاسدی است که به نام خلافت اسلامی بر اریکه قدرت اسلام تکیه زده بود، این تاریخ نه متعلق به گذشته که شروع یک نهضت تاریخ ساز است.

 

ابدالی تکلو با بیان اینکه نهضت عاشورا علاوه بر اینکه اثرات شگرف دینی، اعتقادی و معنوی را بر جای گذاشت، اظهارکرد: عاشورا را نمی شود به یکروز و نیز و یا یک نبرد خونین بین حق و باطل، کفر و ایمان در یک مدت محدود خلاصه کرد، بلکه دانشگاهی است که انسان را به معنی واقعی آن تربیت می کند و برای همه تا روز قیامت درس دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی تاکید کرد:عاشورا مکتبی است که مردان عالم باید درس صبر و ایستادگی در برابر ظلم و ستم را از امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و اصحاب و یاران آن حضرت بیاموزند و زنان نیز درس حیا و عفت و صبر و استقامت را از حضرت زینب(س) بیاموزند.

 

وی گفت: شعارهای امام حسین(ع) در روز عاشورا و تمام حرکات و سکنات آن حضرت، از آغاز نهضت تا روز شهادت و از اسارت اهلبیت(ع) تا بازگشت آنان به مدینه در حقیت دایرة المعارفی را تشکیل داد که تا ابد برای جامعه بشری الگو ارائه می کند.

کد خبر 965867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha