والدین روش زندگی صحیح را به فرزندان خود بیاموزند

تترستاقی گفت: والدین باید حس خوب و راه و روش زندگی صحیح را به فرزندان خود بیاموزند و به آنها انتقال دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم، به مناسبت ایام ماه محرم و هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر جلسه سخنرانی و مشاوره ویژه بانوان تحت عنوان «صدای مشاور» با موضوعات راز شاد زیستن و تربیت فرزند با حضور نرجس تترستاقی مشاور و روانشناس حوزه و دانشگاه در کانون فرهنگی و هنری بقیه الله مسجد جامع خلیف آباد بخش اسالم برگزار شد.

 

«نرجس تترستاقی» در این مراسم با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها محدود به احکام شرعی نیست،اظهارکرد: انسان بر اساس فطرت الهی خود کمال جو و کمال گراست و لذا هر کار خوب و شایسته که ما را در رسیدن به کمال یاری کند معروف و هر کار زشت و ناپسندی که ما را از رسیدن به کمال منع کند منکر می باشد، پس دعوت به خوبی ها امر به معروف و هشدار نسبت به بدی ها نهی از منکر است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه توجه به نعمت های الهی و شکرگزار بودن نسبت به آنچه که خداوند به ما عنایت کرده است را یکی از رازهای خوب زیستن دانست و تصریح کرد: هر چقدر انسان نسبت به آنچه که خدا به آن عنایت کرده و در زندگی از آنها بهره می برد سپاسگزار باشد زندگی موفق تر و شاد تری خواهد داشت.

 

وی با اشاره به اینکه این والدین هستند که باید حس خوب و راه و روش زندگی صحیح را به فرزندان خود بیاموزند و به آنها انتقال دهند،افزود: فرزندان ما آدم هایی هستند که فقط در مقیاس از ما کوچکتر هستند ولی ارزش و کرامت آنها به اندازه خود ماست و هر چه قدر که ما به آنها ارزش و احترام بگذاریم آنها نیز در آینده نسبت به ما رفتار متقابلی خواهند داشت.

 

تترستاقی در ادامه با بیان اهمیت نیازهای فطری و روحی کودکان و توجه به برطرف کردن مشکلات زندگی مادی آنها برای تربیت صحیح فرزند، خاطرنشان کرد: پدر و مادر باید توجه کنند که مالک فرزندان خود نیستند که هر جوری که بخواهند با آنها رفتار کنند، بلکه پدر و مادر در حقیقت امانت داری هستند که باید توجه کودکان را به پدر و مادر معنوی و آسمانی آنها یعنی پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) جلب کنند و اگر چنین شد انسان واقعا می تواند به معنای حقیقی « بِأبِی أنْتَ وَ اُمِّی » برسد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان راه کارهای مؤثر در بحث تربیت فرزند گفت: هر چقدر در بحث تربیت فرزندان با دقت بیشتری عمل کنیم و حس احترام متقابل را در آنها ایجاد کنیم یقینا آثار خوب آن در آینده در خانواده و جامعه به خود ما باز خواهد گشت و می توانیم عنصری تأثیر گذار  و مفید را به جامعه تقدیم کنیم.

 

گفتنی است، این مراسم به همت امام جمعه بخش اسالم، کانون فرهنگی و هنری بقیه الله مسجد جامع خلیف آباد و با همکاری بخشداری، شهرداری، حوزه مقاومت بسیج برادران و خواهران و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تالش برگزار شد.

کد خبر 965893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha