آیین سوگواری «ظهر تاسوعا» در کانون «دوستان آسمانی» برگزار شد

گواهیان گفت: همزمان با روز تاسوعای حسینی، آیین عزاداری و سوگواری در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» برگزار شد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: آیین سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در دهه اول محرم به مدت 13 شب در مسجد «امام حسین (ع)» و به همت کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» در حال برگزاری است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» شهرستان جهرم، افزود: در این برنامه ها، حجت الاسلام «نصرالله میمنه»، از اساتید حوزه و دانشگاه به سخنرانی پرداخته و ذاکران اهل بیت (ع) نیز به روضه خوانی و نوحه خوانی در رثای سید و سالار شهیدان و خاندان ایشان می پردازند.

 

وی با اشاره به اینکه حرکت دسته های عزاداری به شکل سنتی و خیابانی که هر سال برگزار می شد، امسال به سبب شیوع بیماری «کرونا» و محدودیت های موجود، برگزار نمی شود، عنوان کرد: امسال به سبب محدودیت های ناشی از بیماری، شکل و شیوه برگزاری مراسم ها تغییر یافته و برنامه هیئت «حضرت علی اصغر (ع)» کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» که به شکل زنجیرزنی برگزار می شد، تنها در محوطه مسجد انجام می شود.

 

گواهیان با اشاره به اینکه حرکت عزاداران به شکل سنتی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی نیز لغو شده است، خاطرنشان کرد: بدین منظور آیین عزاداری در روز تاسوعا به صورت تجمع در مسجد «امام حسین (ع)» برگزار شده است.

 

وی به برنامه های روز تاسوعا نیز اشاره کرد و گفت: این مراسم به شکل سینه سینی همراه با مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت (ع) برگزار شده و با عزاداری هیئت زنجیرزنی ادامه پیدا کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» شهرستان جهرم با اشاره به اینکه مراسم عزاداری از ساعت 11 صبح برگزار شده است، خاطرنشان کرد: همچنین نماز ظهر تاسوعا نیز پس از برگزاری مراسم عزاداری برگزار شد.

 

گواهیان با اشاره به اینکه مراسم سوگواری ظهر تاسوعا با شکوه ویژه و خاص با حضور و استقبال پرشور اعضای کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» برگزار شد، تصریح کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی و به همراه داشتن ماسک از الزاماتی بود که به شکل مناسب و مطلوب توسط بچه های مسجد رعایت شد.

 

 

کد خبر 965922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha