عشق به خدا وجود انسان را تحت ‌الشعاع قرار می ‌دهد

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که اگر عشق به خدا محقق شود چنان به کمال می‌رسد که تمام وابستگی‌ها جز عشق به خدا از بین می‌رود، گفت: از جمله تابلوهای شفاف و نمادهای برجسته‌ در برابر عشق به خدا وجود مقدس قمر بنی هاشم (ع) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌الله سید «احمد علم‌الهدی» امروز (8 شهریور) در مراسم عزاداری ظهر تاسوعا که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: معمولا کلمه عشق در جریان نفسانی میان زن و مرد یا دو دوست تعریف می‌شود، آن ها عشق را در مسائلی می‌بینند که انسان دلبسته موجودی می‌شود که یا در تامین غرایض نفسانی او نقش دارد یا در توسعه زندگی فردی و قدرت او نقشی ایفا می‌کند؛ عشق، تمام محبت‌ها و وجود انسان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که اگر عشق به خدا محقق شود چنان به کمال می‌رسد که تمام وابستگی‌ها جز عشق به خدا از بین می‌رود؛ افزود: از جمله تابلوهای شفاف و نمادهای برجسته‌ در برابر عشق به خدا وجود مقدس قمر بنی هاشم است.

 

امام جمعه مشهد ادامه داد: وجود امام حسین(ع) بزرگ‌ترین امتیاز در جریان عاشورا است تا مردم در قرن‌ها و زمان‌های مختلف به واسطه حضور ایشان، مفاهیم و آموزه‌های دینی را بهتر دریافت کنند.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اشکالی در عزادارای‌هایمان وجود دارد این است که در عزاداری‌های تاسوعا و عاشوا فقط احساسی برخورد می‌کنیم؛ این احساس خوب است، اما باید به معرفت‌شناسی نیز برسیم؛ امام حسین (ع) حتی برای پیامبر اکرم(ص) مظهر خدا است، این موضوع نشان‌دهنده این است که رسول خدا با عشق به مظهر پروردگار، عشق به خدا را نشان می‌دهد.

 

کد خبر 965927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha