عزادران حسینی در لرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد

عزاداران حسینی در استان لرستان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک آیین عزاداری حسینی را پرشور برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، مردم مومن و ولایت مدار استان لرستان همزمان با عاشورای حسینی گل ماتم به سر گرفتند.

 

مردم ولایی استان لرستان در عزاداری سرور و سالار شهیدان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا عزاداری حسینی را پرشور برگزار کردند.

 

مردم ولایی و محب اهل بیت در جای جای لرستان امروز با حضور پرشور در مراسم عزداری حسینی بار دیگر به جهانیان ثابت کردند که عزاداری حسینی تعطیل شدنی نیست و با رعایت پروتکل های بهداشی  در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش بر سر و سینه زدند.

 

 عزای حسین تعطیل شدنی نیست و می توان با قانونمندی آیین های عزای خاندان اهل بیت (ع) را به جای آورد.

 

امروز عزداران حسینی در نقاط شهری و روستایی در سوگ سومین پیشوای شیعیان به سوگ نشسته و در مراسم عزداری حسینی حضوری پرشور دارند.

 

آیین سنتی گل مالی، به عنوان یکی از رسوم کهن عزاداری حسینی در لرستان هم تعطیل نشد و عزاداران امسال تنها با گلی مالی سر و شانه خود در سوگ شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش گل ماتم به سرگرفتند.

 

امسال همچنان در بین مردم لرستان رسم نذر حسینی برپاست، اما امسال رسم توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در بین نذورات مردم دیده می شد و پخت غذای گرم و توزیع در بین مردم جای خود را به توزیع بسته های غذایی خشک دادند.

 

هیئت های مذهبی هم با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور در تکیه های سطح شهر آیین عزاداری امسال را پرشور و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار کردند.

 

به رغم شرایط هشدار ناشی از شیوع ویروس کرونا، مردم استان لرستان با عشق و ارادت مثال زدنی خود امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی علم عزداری حسینی را برپا کردند و اوج ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت به نمایش گذاشتند.

کد خبر 966082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha