فرماندار شیروان نسبت به وقوع سیلاب شدید در روستاها هشدار داد

فرماندار شیروان گفت: با توجه به بارندگی های شدید و جاری شدن سیلاب در برخی از روستاهای شیروان مردم هشدارها را جدی گرفته و از تردد پرهیز کنند.

«امین رضا مرآتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: بارش های رگباری با شدت بالا در سطح شهرستان به خصوص در بخش مرکزی  دهستان سیوکانلو و گلیان و در بخش  سرحد روستاهای پالکانلو، نظر علی، کوسه و آلخاص و در بخش قوشخانه روستاهای علی محمد، باغ و دده خان و شهر قوشخانه دیروز ادامه داشته است.


 

فرماندار شیروان بیان کرد: ستاد مدیریت بحران شهرستان از مردم درخواست می کند از تردد در کلیه مسیرهای روستایی و روستاهای مزبور خودداری کنند و اعضای شوراهای روستا و دهیاران با حفظ آمادگی کامل و انجام  اقدامات پیشگیرانه، حوادث احتمالی را سریعا به بخشداران حوزه های خود اعلام کنند.

 

مرآتی عنوان کرد: بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب امروز موجب مسدود شدن برخی از راه های روستایی بخش قوشخانه و سرحد شده که بارش باران ادامه دارد و دستگاه های خدمات رسان به مناطق اعزام شده اند.

 

بخشدار قوشخانه شیروان هم گفت: بر اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب راه روستایی علی محمد و  سولدی این بخش مسدود شده است.

 

«محمد شعبانپور» اظهارداشت: اینک برای باز شدن مسیر راه های روستایی مزبور با راهداری هماهنگ شده که اقدامات لازم برای بازگشایی انجام شود.

 

بخشدار قوشخانه شیروان خاطرنشان کرد: همچنین راه روستایی علی محمد که دو پُل در مسیر تردد دارد بر اثر سیل تخریب و اینک مسدود است که به دستگاه های خدمات رسان اعلام شده است.

 

شعبانپور افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر اراضی کشاورزی و خسارات آن در این بخش اعلام نشده است.

 

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان هم گفت: آب گرفتگی روستای دوین در بخش مرکزی صورت گرفته که نیروهای دهیاری در منطقه حضور دارند.

 


«جعفر حیدری» در پاسخ به اینکه چندین نقطه شهر دچار آب گرفتگی شده است (خیابان گلستان و استقلال) اظهارداشت: تاکنون گزارشی اعلام نشده ولی همیشه چندین نقطه شهر در بارندگی ها آبگرفتگی ایجاد می شود که آن هم خسارت وارد نمی کند.

 


شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد و هم اینک حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت در قالب ۱۸ هزار خانوار در روستاهای شیروان سکونت دارند.

کد خبر 966216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha