برپایی نمایشگاه عکس قدیمی عزاداری مردم بافق

نخستین نمایشگاه عکس سوگواره عاشورایی مردم بافق مربوط به تشییع پیکر شهدای عملیات محرم در عاشورای سال ۶۱ برپا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نخستین نمایشگاه عکس سوگواره عاشورایی مردم بافق با 19  قطعه عکس قدیمی مربوط به تشییع پیکر شهدای عملیات محرم در عاشورای سال ۶۱ خورشیدی، و عزاداری مردم در دهه ۵۰ در این شهر افتتاح شد.

این نمایشگاه با مشارکت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق و در محل روابط عمومی این شرکت دایر است و علاقه مندان می توانند با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی صبح و عصر تا روز 13 محرم از آن بازدید کنند.

عکاسان دهه ۵۰ از مضامین حماسی، عرفانی و عاطفی سوگواران امام حسین(ع) و یاران با وفایش در مناسب‌هایی چون تاسوعا ، عاشورا و اربعین حسینی صحنه هایی را به تصویر کشیدند که در این نمایشگاه ارائه شده است.

تشییع شهدای عملیات محرم ، تجمع مردم در اماکن مذهبی، نوحه خوانی در روز عاشورا و مراسم کتل و تعزیه از دیگر مضامین عکس‌های نمایشگاه است.

تصاویر این نمایشگاه را عالیه نقیب الذاکرین بافقی جمع آوری کرده است.

به گفته سید مصطفی فخری مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق هدف از برگزاری نمایشگاه معرفی  فرهنگ و سبک عزاداری نیم قرن پیش برای نسل جوان است و بیان ارادت مردم با استفاده از ابزارهای هنری عکاسان به ساحت سیدالشهدا(ع) از دیگر اهداف نمایشگاه یاد شده است.

عملیات محرم، عملیات تهاجمی محدود نیروهای مسلح ایران که  در خلال جنگ ایران و عراق بود،که به مدت ۱۰ روز، در آبان‌ماه ۱۳۶۱ به‌صورت مشترک توسط نیروی زمینی ارتش و سپاه پاسداران، در منطقه

دهلران و موسیان در غرب کشور انجام شد.

کد خبر 966385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha