تلاش شورای اسلامی شهر شیراز برای ایجاد سه بازارچه میوه و تره بار در شیراز

نظری گفت: شورای اسلامی شهر شیراز با افزودن پنج بازارچه در مجاورت بازارچه های محلی، امکان تهیه میوه و تره بار با قیمت کمتر و با کیفیت بهتر را در اختیار مردم قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید نظری»، امروز (دوشنبه 10 شهریور) در مقایسه عملکرد شورای اسلامی شهر شیراز طی سال های گذشته در جمع خبرنگاران گفت: شرایطی که دولت در آن زمان، شورا را تحویل داد با دلار سه هزار و 700 تومانی، ارتباطات بین المللی برقرار و امیدهایی از انعقاد برجام بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: اما امروز، دلار ۲۳ هزار تومان است و ارتباطات بین المللی که فارغ از موضوع سیاسی به دلیل شیوع بیماری کرونا مختل شده و بسیاری از درآمدها در حوزه گردشگری و صنایع دستی معطل مانده است و شهرداری نیز با یک  بدهی سه هزار میلیاردی روبه رو بود. 

وی اضافه کرد: این موارد، همگی بر روی اقدامات و تصمیم گیری های شورا اثرگذار بوده است و یکی از بزرگترین اقدامات شورای پنجم طی این سه سال، تغییر مفاهیم در شهرداری بوده است.

نظری تصریح کرد: شهرداری ها، عادت کرده بودند هر جا که با مشکل مواجه می‌شدند، اقدام به ساخت یک پل یا یک اتوبان کنند و مسائل را بتن محور و سازه محور دنبال کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که در حال حاضر، مفاهیمی که در شهرداری ها دنبال می شود، مفاهیم فرامدرن و پسامدرنی همچون محیط زیست، انسان محوری و عدالت محوری و شفافیت در شهرداری است.

نظری در ادامه سخنان خود در خصوص شفافیت و مبارزه با فساد لوایح بیان کرد: در این زمینه علاوه بر مبارزه با فساد، کمیته های بسیار مهمی برگزار شد و کمیته طرح تفضیلی و کمیته آسان سازی و مبارزه با فساد با ریاست رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداران هر منطقه و بازرسان در حال فعالیت هستند تا فساد را در شهرداری به حداقل ممکن برسانیم. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص وضعیت معیشت مردم گفت: شورای اسلامی شهر شیراز از طریق بازارچه ها و میادین میوه و تره بار در حال ورود است تا با مافیای حوزه تامین معیشت مردم مبارزه کند.

نظری افزود: شورای اسلامی شهر شیراز در این حوزه در حال تامین زیرساخت ها است و به زودی بازارچه هایی در مجاورت بازارچه های محلی افزوده خواهد شد.

 وی اعلام کرد: تا پایان امسال، پنج بازارچه ایجاد خواهد شد تا مجموع این بازارچه ها به هشت بازارچه افزایش یابد و میوه و تره بار با قیمت کمتر و با کیفیت بهتر در اختیار مردم شیراز قرار بگیرد.

کد خبر 966518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha