۱۱۵۷ دانش آموز خوسف محروم از شبکه شاد

نور محمدی از بازگشایی مدارس شهرستان خوسف از ۱۵ شهریور ماه بر اساس سه وضعیت سفید، زرد و قرمز خبر داد و گفت: یک هزار و ۱۵۷ دانش آموز این شهرستان دسترسی به شبکه شاد ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف،«علی نور محمدی» امروز (۱۰ شهریور) در چهارمین شورای آموزش و پرورش شهرستان خوسف، اظهار کرد: سومین شورای آموزش و پرورش خوسف در شهر ماژان برای رفع مشکلات این شهر برگزار شد که برخی از مصوبات این جلسه اجرایی و برخی از مصوبات هم نیاز به مساعدت فرمانداری و اداره کل نوسازی مدارس استان دارد.

 

مدیر آموزش و پرورش خوسف افزود: تمامی مدارس شهرستان خوسف از هفته آینده(15 شهریور ماه) بر اساس سه وضعیت سفید، زرد و قرمز سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.

 

نور محمدی با اشاره به آخرین ابلاغیه ستاد ملی کرونا، وضعیت شهرستان خوسف را «زرد» عنوان کرد و گفت: برنامه آموزشی شهرستان خوسف بر اساس وضعیت زرد به شکل ترکیبی (کلاس های درس مجازی و حضوری) برنامه ریزی شده است.

 

وی تصریح کرد: تاکنون چهار هزار و 23 دانش آموز برای ادامه تحصیل در شهرستان خوسف ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲ هزار و 866 نفر امکان دسترسی به شبکه شاد را دارند ولی هنوز یک هزار و 157 نفر از این شبکه آموزشی محروم هستند.

 

مدیر آموزش و پرورش خوسف ادامه داد: 38 درصد دانش آموزان ابتدایی، 26 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه اول و 16 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان خوسف امکان دسترسی به شبکه شاد و شبکه آموزش را ندارند.

 

نور محمدی با بیان اینکه دانش آموزان چهار روستای بیشه، گلگون، سلم آباد و عیلکی امکان دسترسی به شبکه شاد و شبکه آموزش را ندارند، گفت: این کلاس ها، کلاس های زیر 50 نفر دانش آموز هستند که کلاس ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این مطلب که آموزش و پرورش خوسف هیچ مشکلی برای شروع سال تحصیلی جدید ندارد، افزود: برنامه های آموزش این اداره بر اساس وضعیت بیماری کرونا قابلیت انعطاف را دارد، همچنین خوابگاه های این شهرستان، تنها ظرفیت پذیرش 50 درصد را خواهد داشت.

 

جلسات سواد رسانه ای برای دانش آموزان به صورت فوری برگزار شود

«حامد شاهبیکی» امام جمعه خوسف هم در این جلسه گفت: بعد از کمک های مالی به دانش آموزان برای خرید گوشی های همراه در جهت دسترسی به شبکه شاد؛  باید جلسات سواد رسانه به صورت فوری، مستمر و پیگیر انجام و دانش آموزان رصد شوند.

 

وی گفت: معلمان آموزش و پرورش باید نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشند تا آسیب های فضای مجازی کمترین ضربه را به قشر دانش آموز وارد کند.

کد خبر 966529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha