رسیدگی به محرومان در ایام محرم حسینی/ برگزاری جلسات صحیفه سجادیه‌شناسی

حجت‌الاسلام قوامی با اشاره به پیشینیه عزاداری محرم در مسجد «امام زین‌العابدین(ع)»، گفت: امسال به دلیل شرایط بحران کرونا، در ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) به توزیع بسته‌های معیشتی بین ۸۰ خانواده محروم اقدام کرده‌ایم.

حجت الاسلام «سید مسعود قوامی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه مسجد «زین العابدین(ع)» برگزاری مراسم عزاداری حسینی در این مسجد، اظهار کرد: با توجه به اینکه مسجد زین العابدین(ع) بیش از 60 سال قدمت دارد، همه ساله مراسم عزاداری و زنجیرزنی ماه محرم در این مسجد با حضور مداحان آذری‌زبان با شکوه خاصی برگزار می شود و امسال نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی میزبان عزداران حسینی هستیم.

 

امام جماعت مسجد امام زین العابدین(ع) (واقع در میدان رسالت، بزرگراه استاد حسن بنّا) بیان کرد: امسال به منظور رعایت موارد بهداشتی غذای نذری میان عزداران حسینی توزیع نشد و تهیه و توزیع بسته های معیشتی میان عزاداران حسینی در دستور کار قرار گرفت و میان 80 خانواده نیازمند این بسته ها توزیع شد.

 

وی برگزاری جلسات قرائت و تفسیر قرآن کریم را یکی از برنامه های مداوم برای سال های متوالی دانست و بیان کرد: این سلسله جلسات با استقبال گسترده نمازگزاران برگزار می شد به طوری که برخی از شرکت کنندگان از دیگر مناطق و محلات در این جلسات حضور می یافتند، اما اکنون به دلیل بحران کرونا و تعطیلی مساجد، برنامه ها برپا نمی شود.

 

حجت الاسلام قوامی با اشاره به رویکرد مسجد زین العابدین(ع) برای ترویج سیره و معارف امام سجاد(ع) با توجه به همنامی این خانه خدا با حضرت علی بن الحسین(ع)، گفت: برگزاری سلسله جلسات صحیفه سجادیه شناسی، شرح مناجات 15 گانه امام سجاد(ع)، شرح دعای ابوحمزه ثمالی و رساله حقوقی آن امام همام(ع) در ابعاد تربیتی و اقتصادی از جمله برنامه هایی است که در مسجد امام زین العابدین(ع) مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه دوران امامت امام زین العابدین(ع) دوران خفقان حکومت اموی بود به همین جهت امام چهارم شیعیان جهان در این دوران راه دعا و مناجات را برگزیدند، امروز ما نیز وظیفه داریم که دعاها و مناجات های آن حضرت(ع) را گسترش دهیم.

 

امام جماعت مسجد امام زین العابدین(ع) با اشاره به تنوع برنامه های فرهنگی در این مسجد خاطرنشان کرد: برگزاری حلقه های معرفتی و اعتقادی یکی از رویکردهای مورد توجه در این مسجد برای  جذب مخاطب بوده است.

کد خبر 966621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha