برگزاری مراسم عزاداری در کانون های روستایی شهرستان تویسرکان

خدابخشیان گفت: مراسم عزاداری دهه اول محرم به همت کانون های فرهنگی و هنری روستای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور عزاداران حسینی برگزار شد.

«فاطمه خدابخشیان» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: مراسم عزاداری دهه اول محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور عزاداران حسینی در کانون های  فرهنگی و هنری روستای شهرستان تویسرکان برگزار شد.

 

مسئول امور مساجد شهرستان تویسرکان افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا  کانون های فرهنگی و هنری با رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزام به استفاده از ماسک و برگزاری مراسم در فضای باز به عزاداری پرداختند.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های ویژه محرم در فضای مجازی، گفت: از جمله این برنامه ها پویش‌های «هرخانه یک حسینی»، بارگذاری فایل‌های سخنرانی مختصر با محوریت عبرت‌های عاشور در کانال های فضای مجازی کانون بود.

 

خدابخشیان ادامه داد: برگزاری مراسم عزاداری درگلزار شهدا روستای کهنوش تویسرکان به همت کانون  فرهنگی و هنری معرفت، برگزاری مراسم عزاداری در روستای نجفیه کانون شهید عیدی آئینه وند و همچنین آئین عزاداری در روستای اشتران  به همت کانون شهید بهشتی در فضای باز مدرسه شبانه روزی صادقیه برگزار شد.

 

وی گفت: همچنین طرح ملی سه شنبه های تکریم به همت کانون فرهنگی هنری بعثت، هیأت امنا و امام جماعت مسجد النبی(ص) شهرستان تویسرکان برگزار شد.

 

خدابخشیان تصریح کرد: در اقدامی ارزشمند با همدلی و همراهی همسایگان مادر شهید در کوچه ای که مزین به نام شهید بود، مجلس عزای سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) برپا و در ادامه از مادر شهید رضا خاقانی تجلیل بعمل آمد.

 

وی اظهار داشت: سال های گذشته در مناطق مختلف روستای تویسرکان اهالی خونگرم و عاشق اهل بیت(ع) این روستاها که هنر عشق‌‌ورزی آنها به اهل بیت (ع) زبانزد عام و خاص است در عاشورای حسینی اجتماعی از سرسپردگی به خاندان عصمت و طهارت(ع) را به نمایش می گذاشتند.

 

 

 

کد خبر 966676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha