مسجدی‌ها نقشی مهم در رفع بی‌تفاوتی‌ها نسبت به مظاهر فساد دارند

حجت‌الاسلام مصطفوی منتظری با بیان‌اینکه وظیفه مساجد و مسجدی‌ها در مقابله با منکرات و گسترش معروفات سنگین‌تر است، گفت: مقابله با کرونا نقش اثرگذار آنها را ثابت کرد که اگر به میدان بیایند می‌توانند مردم را متوجه وظیفه‌شان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمود مصطفوی منتظری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به نحوه مجروح شدنش توسط دو جوان در سال ۱۳۹۰ که به جانباز شدن وی از ناحیه چشم منجر شد، اظهار کرد: من در ابتدا با نگاهم سعی کردم به آنان تذکر دهم، در ادامه با زبان نرم و بدون گزند، منکر بودن رفتارشان را بیان کردم و در همه مراحل از حدود ادب و احترام خارج نشدم. بررسی های بعدی دستگاه قضا نیز درستی روش من در امر به معروف و نهی از منکر را اثبات کرد.

 

این جانباز امر به معروف و نهی از منکر در ادامه با انتقاد از افزایش بی تفاوتی مردم نسبت به مظاهر فساد در جامعه، گفت: وظیفه مسجدی ها و هیئتی ها در مقابله با فساد و منکرات بیشتر از سایر گروه های مردم است، متاسفانه این گروه نیز در انجام وظیفه خود کوتاهی می کنند.

 

مصطفوی منتظری اضافه کرد: مقابله و اراده بی نظیر مسجدی ها و هیئتی ها در برابر شیوع ویروس کرونا و مقابله با فتنه گران در مراحل مختلف انقلاب اسلامی، این حقیقت را اثبات کرده است که برای متوجه کردن مردم نسبت به وظیفه شان برای انجام این فریضه، این دو گروه می توانند نقش اصلی را ایفا کنند و این وظیفه ائمه جماعات و روحانیون است که باید در این زمینه پیشگام باشند.

 

وی تاکید کرد: وضعیت امر به معروف و نهی از منکر به گونه ای است که انگار اکثریت مردم این تصور را دارند که انجام این فریضه، به معنای فضولی کردن و دخالت در امور شخصی است، همین موضوع نشان دهنده عدم تبلیغ و اطلاع رسانی دقیق در این باره است.

 

این جانباز امر به معروف و نهی از منکر در پایان یادآور شد: تبیین شرایط و مقدمات انجام امر به معروف و نهی از منکر و لزوم داشتن مهارت، شجاعت و دانش لازم در این زمینه، وظیفه مسجدی ها و هیئتی ها است که باید با همراهی دستگاه های مربوطه و اطلاع رسانی رسانه ها فراگیر شود.

کد خبر 966695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha