کانون برتر رویداد ملی «فهما» همچنان در راه خدمت فرهنگی گام برمی‌دارد

کانون فرهنگی هنری شهید علایی روستای فولادلوقویی کانون برتر رویداد ملی «فهما» همچنان در راه خدمت فرهنگی گام برمی‌دارد و به عنوان کانون تخصصی کتابخانه ای توانسته نقش مهمی در برگزاری طرح «شنبه ها با کتاب» در استان داشته باشد.

خبرگزاری شبستاناردبیل:

 

رویداد ملی «فهما» از سال گذشته با هدف انتخاب کانون های برتر در کشور و معرفی یک استان به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران در ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور طرح ریزی و اجرا شد.

 

کانون های مساجد استان اردبیل نیز به تبع سایر فعالان کانون های مساجد مشارکت بسیار خوبی در این رویداد داشتند و توانستند جایگاه بسیار ممتازی را کسب و نشان دهند که طبق سنوات قبل آمادگی برتر بودن در تمامی فعالیت های فرهنگی و هنری را دارند.

 

کانون فرهنگی هنری شهید علایی روستای فولادلوقویی در شهرستان بیله سوار نیز یکی از این کانون ها بود که در کشور رتبه برتر در زمینه فعالیت های کتابخانه ای را کسب کرد.

 

کانون فرهنگی هنری شهید علایی روستای فولادلوقویی کانون برتر رویداد ملی «فهما» همچنان در راه خدمت فرهنگی گام برمی‌دارد و به عنوان کانون تخصصی کتابخانه ای توانسته نقش مهمی در برگزاری طرح «شنبه ها با کتاب» در استان داشته باشد.

 

در خصوص عملکرد این کانون در رویداد ملی «فهما» گفتگوی اختصاصی با «امامعلی اسدی» مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید علایی روستای فولادلوقویی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل را در ذیل می خوانید:

 

جناب آقای اسدی گزارش کوتاهی از اقدام های مهم کانون در رویداد ملی «فهما» را بیان کنید؟

حضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کانون و بازدید از فعالیت های کانون در روستا یکی از نقاط قوت برنامه های فرهنگی توسط این کانون بود البته مقام های کشوری از جمله مرتضی طاهریان معاونت ساماندهی و شبکه سازی ستاد عالی کانون های مساجد کشور از دیگر شخصیت هایی است که تاکنون از کانون بازدید کرده اند.

 

البته کانون تاکنون توانست بسیاری از برنامه های استان از جمله اختتامیه اوقات فراغت کانون های مساجد استان را در این روستا برگزار و برای اولین بار از کانون های برتر استان در روستا تجلیل کند.

 

کانون شهید علایی در زمینه فعالیت های کتابخانه ای در رویداد ملی «فهما» رتبه برتر را کسب کرده مشخصاً در این زمینه چه فعالیت های داشته اید؟

شرکت مستمر در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد و راهیابی به مرحله نیمه نهایی کتابخانه های برتر کشور در 6 سال متوالی، انتخاب کتابخانه کانون به عنوان کتابخانه برتر روستایی در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، مجری طرح جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان استان در چهار سال پی درپی و برگزاری کارگاه آموزشی طرح جام باشگاه های کتابخوانی با حضور مربیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله طرح های مهم اجرایی کتابخانه ای در این روستا بود که همه اینها زمینه حضور وزیر در این کانون را فراهم کرد.

 

از دیگر فعالیت های کانون در خصوص کارهای فرهنگی بگوئید؟

چاپ کتاب پولاد زندگینامه سردار شهید حسنقلی علایی فرمانده گردان حبیب ابن مظاهر، تهیه و آماده سازی 2 جلد کتاب توسط اعضای کانون یکی رمان و دیگری کودکانه با همت وزارت ارشاد به دستور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری دوره آموزشی کامپیوتر به دانش آموزان مدارس روستا به صورت هفتگی در خانه فرهنگ دیجیتال کانون شهید علایی، برگزاری برنامه های اعیاد و مراسم ملی مذهبی در طول سال در مساجد روستا با محوریت مسجد جامع،  برگزاری یک دوره مسابقه فوتبال بین جوانان روستا در تعطیلات عید نوروز، برگزاری مراسم انس با قران هر هفته به صورت نوبتی در مساجد روستا توسط کانون و پایگاه و برپایی ایستگاه صلواتی در ورودی روستا در مناسبت های مختلف از دیگر برنامه های کانون است.

 

آیا همکاری با سایر ارگان های دولتی در زمینه فعالیت های آموزشی داشته اید؟

بله در زمینه تشکیل صندوق حمایت از تولیدات خانگی ویژه خواهران با بانک کشاورزی مشارکت داشته ایم و دوره آموزشی فرش بافی ویژه خواهران نیز با همکاری فنی و حرفه ای برگزار شد.

 

در زمینه فعالیت فرهنگ و شهادت نیز برنامه های داشته اید؟

برگزاری یادواره شهدای با محوریت شهید مدافع وطن شهید یوسف پیرانه که سال گذشته در نوار مرزی آذربایجان غربی به شهادت نایل شد، تهیه و نصب تابلو شهدای والامقام روستا در ورودی روستا، نصب تابلو سردار شهید علایی در ورودی شهر بیله سوار توسط کانون  و تجلیل از فرزندان شهید پیرانه که عضو کانون هستند در سالروز شهادت آن شهید نیز از جمله این فعالیت ها است.

 

به عنوان آخرین سوال، در اجرای برنامه های استانی چه فعالیت هایی را انجام داده اید؟

اجرای برنامه «شنبه ها با کتاب» هر هفته در مدارس و مسجد و اطلاع رسانی از طریق پیامک و فضای مجازی، حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب استان و اجرای برنامه های جنبی به مدت ده روز و برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی و همچنین مسابقه نقاشی برای کودکان و نوجوانان، برگزاری افتتاحیه و اختتامیه جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در شهرستان و استان و تجلیل از مربیان و اعضای باشگاه و کتابداران و برگزاری و تجلیل از کتابداران کانون های مساجد در هفته کتاب در استان از جمله اقدام های اجرایی فعالان این کانون در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و عمل به منویات مقام معظم رهبری در این خصوص است.

کد خبر 966737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha