حمایت ۳۴۰ میلیون ریالی از مؤسسات قرآنی خراسان شمالی

رییس گروه دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از حمایت مالی ۳۴۰ میلیون ریالی به ۳۴ مؤسسه قرآنی استان خبر داد.

«علی ‌اصغر نودهی» با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی در ایام شیوع ویروس کرونا خسارت‌های مالی بسیاری را متحمل شدند به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: با پیگیری اتحادیه تشکل های قرآنی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ایام شیوع ویروس کرونا در سه مرحله به مؤسسات قرآنی استان کمک مالی انجام گرفته است که در حال حاضر ۳۴ مؤسسه قرآنی فعال شناسایی و مبلغ 340  میلیون ریال به حساب این موسسات واریز شد.

 

رییس گروه دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: اولین مرحله حمایتی به مبلغ 300 میلیون ریال به ۱۹ مؤسسه قرآنی و دومین مرحله نیز به مبلغ 200 میلیون ریال به ۱۶ مؤسسه قرآنی استان در ایام شیوع کرونا انجام شده است.

 

نودهی اضافه کرد: اعتبارات حمایت‌های مالی از مؤسسات قرآنی به صورت ملی و استانی اختصاص پیدا می‌کند و پرداختی‌ها تنها برای مؤسسات قرآنی فعال بوده است.

 

رییس گروه دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تصریح کرد: کمک‌ها تنها برای مؤسساتی که مجوز فرهنگ و ارشاد را دریافت کرده اند نبوده و تمام مؤسسات قرآنی فعال استان مورد حمایت قرار گرفته اند.

 

وی تأکید کرد: در سال جاری مؤسسه قرآنی «جوانان بصیر بجنورد» با ارائه طرحی در خصوص فعالیت‌های قرآنی، 40 میلیون ریال کمک مالی به جز کمک‌های ملی دریافت کرده است.

 

نودهی خاطرنشان کرد: موسسات قرآنی آسیب دیده از کرونا در صورت عدم دریافت مبلغ حمایتی می توانند با مراجعه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و در مرکز استان به دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دریافت مبلغ حمایتی پیگیری کنند.


گفتنی است؛ خراسان شمالی دارای 46 موسسه فعال دارای مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی استان است.

 

 


 

کد خبر 966746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha