شرکت ۷۵۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه کردستان در برنامه‌های ورزشی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از شرکت ۷۵۰ دانش‌آموز در پویش و مسابقات ورزشی در بستر فضای مجازی و کلاس‌های اوقات فراغت خبر داد.

خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان، با برشمردن ورزش بعنوان پدیده‌ای اجتماعی که نقش مهمی در هدایت و شکوفایی استعدادها دارد، اظهارکرد: زمینه‌سازی دستیابی به اهداف مرتبط با سلامت در مدارس مجازی و پایگاه‌های فعالیت‌های تابستانی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان فراهم شد.

 

وی با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت بدنی و اجرای برنامه‌های پیشگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با نیاز ویژه گفت: از طریق بسترمجازی شاد و کانال‌های ارتباطی انجام حرکات ورزشی دانش‌آموزان در منزل پیگیری و ترویج شد.

 

وی افزود: فعالیت‌های ورزشی باید متناسب با سن و جنسیت دانش‌آموز باشد، قابلیت تمرین در محیط خانه را داشته باشد و سیستم ایمنی بدن دانش‌آموزان را تقویت کند.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان تصریح کرد: در این ایام که ماندن در خانه یکی از راهکارهای اصلی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است، دانش‌آموزان می‌توانند با حرکاتی ساده همچون دراز و نشست یا حرکات کششی با همراهی والدین در محیط خانه ورزش کنند.

 

رنجبر  با بیان اینکه سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌های مختلفی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تأکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش‌آموزان مورد توجه است.

 

وی با تأکید بر تأثیر ورزش بر روحیه و یادگیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد: ورزش علاوه بر ایجاد شور ونشاط، کاهش آثار ناشی از معلولیت به آنها کمک می‌کند که مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند، به سطح جامعه بیایند و توانمندی‌های خود را به نمایش دهند.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: از طریق تربیت بدنی دانش‌آموز دارای نیاز ویژه  یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.



رنجبر با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، عنوان کرد: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه فضای مجازی می تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد، افزود: به منظور گسترش ورزش، ایجاد انگیزه وحفظ نشاط و شادابی دانش آموزان، تربیت بدنی به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از نظام آموزش و پرورش دربسترفضای مجازی شاد مورد توجه است .

کد خبر 966793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha