تسهیلات اشتغال نباید به سمت ایجاد زیرساخت ها برود

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون و کار با بیان اینکه سهم بخش خدمات و گردشگری در تسهیلات اشتغالزایی قابل توجه است اما بخش زیادی از این اعتبارات برای ایجاد تفرجگاه ها هزینه می شود، گفت: تسهیلات اشتغال نباید به سمت ایجاد زیرساخت ها برود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «عیسی منصوری» امروز سه شنبه (11 شهریور) در هشتمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی گفت: فضای کشور به گونه ای است که باید بر اساس برنامه زمان بندی اقدامات اجرایی بیشتری داشته باشیم. 

 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارکرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان دبیر کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان باید نتایج اثرگذاری اجرای طرح های مختلف اشتغال به ویژه طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری را ارائه دهد.

 

منصوری با تأکید بر اینکه نباید تسهیلات اشتغال به سمت ایجاد زیرساخت ها برود، تصریح کرد: سهم بخش خدمات و گردشگری در تسهیلات اشتغالزایی قابل توجه است اما بخش زیادی از این اعتبارات برای ایجاد تفرجگاه ها هزینه می شود و تاکید ما سمت و سوی هزینه منابع مالی برای افزایش ثروت و اشتغال است.

 

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی باید به سمت هزینه اعتبارات برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی برویم و زنجیره تولید محصولات کشاورزی و دامی را رونق دهیم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه سیاست گذاری، ورودی، فعالیت، خروجی و دستاوردهای اقدامات انجام شده، مهم است، افزود: چه مقدار از اعتبارات پیش بینی شده در استان به سمت سرمایه در گردش، توسعه و ایجاد واحدهای تولیدی سمت و سو داده شده است؟

 

منصوری با بیان اینکه برای توسعه اقتصاد استان باید برنامه داشته باشیم، تصریح کرد: دستگاه های دولتی مسئول ارائه مجوز، انعقاد قرارداد و پرداخت وام هستند اما به دستاوردها کاری ندارند که باید به این حوزه نیز توجه و تاکید ویژه داشته باشند.

 

وی با ذکر این مطلب که جهت گیری استان با پرداخت وام روشن نمی شود، گفت: استان به لحاظ حجمی در پرداخت تسهیلات در بخش فرش دستباف جزو رتبه های برتر کشور است ولی ایجاد دار قالی کافی نیست و باید بازار فرش را تقویت کنیم.

 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه برای توسعه رسته های شغلی استان باید برنامه داشته باشیم تا اشتغال پایدار و مطمئن ایجاد شود، افزود: در برنامه اشتغال روستایی طبق قانون مصوب مجلس جمعیت، نرخ بیکاری و درآمد سرانه شاخص های توزیع منابع هستند و اما در برخی از استان ها نیاز به توجه بیشتر هستیم که قطعا در دستور قرار می دهیم.

 

وی تأکید کرد: طرح های اشتغال باید پالایش و از منابع بازپرداختی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی استفاده شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 966797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha